Mercedes
Pēdējo sešu gadu čempione Mercedes 2019. gadu pabeidza ļoti sīvas konkurences apstākļos. Sezonas sākums sudraba bultām izdevās necerēti perfekts – astoņas uzvaras pirmajos astoņos posmos, savukārt tās otrajā daļā Ferrari un Red Bull progress bija uzskatāmi pamanāms. Tagad aktuālākais jautājums – kura no vadošajām komandām noturēsies uz viļņa arī starpsezonā, jo visas trīs iet pa iemītu taciņu un turpina attīstīt pagājušā gada mašīnu. Mercedes jau uz 2019. gadu bija izkalkulējusi zelta vidusceļu, izvēloties tādus aerodinamikas un piespiedējspēka rādītājus, kas ļautu būt konkurētspējīgiem lielākajā daļā kalendāra trašu, bet upurējot atsevišķas liela maksimālā ātruma trases, kur vismaz teorijā favorīti bija Ferrari ar savu zemā piespiedējspēka filozofiju. Vienā aprēķinā pērn Mercedes gan bija nokļūdījusies, jo izvēlējās pārāk mazu radiatoru izmēru, līdz ar to kompromitējot dzesēšanas kapacitāti, kas ietekmēja mašīnas jaudas parametrus karstos laikapstākļos. Uz šo sezonu W11 modelis ticis pie lielākiem radiatoriem, kas nozīmē, ka arī šī vājā vieta čempioniem vairs nebūs. Pilotu frontē tikmēr bez pārmaiņām, un Valteri Botass atkal noturējies komandā uz vēl viena gada līgumu, bet šī brīža, iespējams, labākais Formulas 1 pilots Luiss Hamiltons nonācis izšķiršanās priekšā, jo arī viņam, līdzīgi kā Sebastianam Fetelam un vēl daudziem citiem, 2020. gadā beidzas līgums. Ņemot vērā, ka Ferrari un Red Bull savus komandu līderus, ar kuriem saista nākotnes cerības, jau apstiprinājuši, Hamiltonam loģiskākais risinājums ir palikt Mercedes sastāvā. Turklāt arī mātes uzņēmums Daimler apstiprinājis, ka "Formula 1 komanda joprojām ir izcils mārketinga projekts ar samērā mazu ieguldījuma risku", kas apslāpējis baumas par iespējamu Mercedes aiziešanu pēc 2020. gada beigām.
Ferrari
Varbūt šogad? Ar tādām domām Ferrari fani uzsākuši vismaz pēdējās astoņas F1 sezonas. Pirms 2019. gada sezonas testos Ferrari bija tik ļoti pārliecinoši, ka piemānīja ne tikai žurnālistus un konkurentus, bet arī paši sevi. Tieši tādēļ sezonas sākuma fiasko šoks bija tik visaptverošs, liekot jaunajam bosam Matijam Binoto līdz pašiem pamatiem pārdomāt komandas vadības modeli. Visam pa vidu viņam bija arī citas problēmas – kā neļaut Šarla Leklēra un Sebastiana Fetela savstarpējai cīņai pāraugt destruktīvā formā. 2019. gadā tas īsti neizdevās, jo arī Binoto šajā jomā bija debitants, bet tagad visiem tifozi atliek cerēt, ka izdarīti pareizie secinājumi, izvēlēts labākais no plāniem un tas tiks nevainojami realizēts. Tieši abu pilotu duelis un Ferrari komandas centieni to kontrolēt 2020. gada sezonā būs viena no aizraujošākajām intrigām visā čempionātā. Jaunais Maranello mīlulis Leklērs ticis pie ilgtermiņa līguma, kamēr Fetelam sevi jāpierāda tiešā cīņā.
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze marta numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!