Radošu diskusiju rezultātā rodas labas idejas. Tā bija arī ar uzņēmuma Narvesen Baltija kopā ar jauniešu organizāciju Avantis īstenoto projektu Diena kā piedzīvojums. Nu kurš gan reiz nav iedomājies: eh, ja man būtu vismaz tūkstotis eiro… «Mēs vēlamies motivēt jauniešus sapņot, darīt un piepildīt savas ieceres dzīvē, kā arī drosmīgākajiem vēlamies palīdzēt praktiski. Mums ir daudz talantīgu un radošu jaunu cilvēku. Viņiem netrūkst entuziasma un mērķtiecības, taču dažkārt trūkst finansiāla atbalsta, kas var kļūt klupšanas akmens ideju piepildīšanā. Tāpēc jau trešo gadu rīkojam jauniešu ideju konkursu Diena kā piedzīvojums,» stāsta SIA Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.
Konkursam šogad tika pieteikti 44 projekti, no kuriem žūrija patlaban jau izvēlējusies 24 labākos. Par šiem finālistiem līdz 17. jūlijam ikvienam ir iespēja atdot savu balsi tautas interneta balsojumā. Tieši tā rezultāts noteiks tos piecus jauniešus, kas saņems finansējumu saviem projektiem. Balvu fonds - 10 000 eiro.
Pieteikumos nav utopisku sapņu, bet reālas lietas. K. Judovicai simpātiski liekas tie projekti, kuros jaunieši domā plašāk. Kādai meitenei patīk gleznot, un viņa grib izpausties, apgleznojot skolas sporta zāles sienu. Kādam zēnam patīk dejot, un viņš grib mācīt dejas skolasbiedriem. Izveidot un saprogrammēt savu robotu, uzlabot valodas prasmes, piedaloties debatēs, ierakstīt pirmo dziesmu profesionālā mūzikas studijā, iegādāties nepieciešamo sporta inventāru, lai sasniegtu arvien augstākus mērķus sportā, apgūt jāšanas prasmes, fotomākslu vai glezniecību - tie ir tikai daži no Latvijas jauniešu sapņiem, kas pieteikti konkursā Diena kā piedzīvojums. «Lasot pieteikumus, biju pārsteigta, cik ļoti precīza dažos bija kalkulācija, cik naudas vajadzētu. Piemēram, fotografēšana. Jaunietis saprot, ka tā lieta patīk un padodas, un jau zina, ka nākamais solis ir konkrēta objektīva iegāde.» K. Judovica uzskata, ka jaunieši, kuri pieteikušies akcijai Diena kā piedzīvojums, ir ļoti mērķtiecīgi. Ja Narvesen vadītājai pašai tiktu 2000 eiro, viņa piepildītu sapni kopš skolas laikiem - iemācīties gleznot. «Tam neatlika laika, jā, varbūt arī drosmes. Bet nekas nav neiespējams!» K. Judovica smej.
Balsošana par konkursa dalībniekiem notiek vietnē www.narvesen.lv/piedzivojums, kur ir iespēja iepazīsties ar sīkāku dalībnieku sapņu aprakstu. K. Judovica zina, ka jaunieši par saviem projektiem stāstot sava pagasta cilvēkiem, kaimiņiem, radiem, meklē atsaucību arī caur sociālajiem tīkliem. «Bet vispirms jau pašam ir ļoti jāgrib un jātic,» saka K. Judovica, jo pati par to pārliecinājusies savā dzīvē. «Ja mērķis ir sirdī, tad esi gatavs arī čakli strādāt. Un tad jau idejai notic citi un ir priecīgi palīdzēt.» Vēl līdz 15. augustam visās Narvesen veikala tipa tirdzniecības vietās ikviens var ziedot līdzekļus jauniešu sapņu realizācijai.