2015. gadā PTAC saņemtas «374 rakstveida sūdzības par finanšu pakalpojumiem. No saņemtajām sūdzībām 31% bijušas par kredītiestāžu rīcību, 26% - par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, 25% - par nebanku kreditētāju rīcību, savukārt 9% sūdzības saņemtas par apdrošinātāju rīcību,» informē PTAC pārstāve Sanita Gertmane un uzsver: «Nedaudz samazinājies sūdzību skaits par kredītiestāžu rīcību un nebanku kreditētājiem, kā arī par parādu ārpustiesas atgūšanu, toties būtiski - par 38,9% - pieaudzis saņemto sūdzību skaits par apdrošinātāju rīcību, kā arī trīskāršojies sūdzību skaits par citu finanšu pakalpojumu sniedzējiem.»
PTAC konstatējis, ka «patērētājiem bieži trūkst zināšanu par slēgto darījumu būtību, pienākumiem, atbildību, kā arī trūkst normatīvo aktu izpratnes». No sūdzībām par parādu piedzinēju pakalpojumiem izriet, ka «patērētāji nav bijuši disciplinēti rēķinu un izmantoto pakalpojumu apmaksā, kā rezultātā ir vērsta parādu piedziņa. Tāpēc svarīgi, ka patērētāji uzņemas tādas saistības, kādas var atļauties», norāda PTAC.
Jāatgādina, ka jau iepriekš Dienai PTAC direktore Baiba Vītoliņa uzsvēra: «PTAC nevar palīdzēt cilvēkiem, kuri neatdod kredītus - vienalga, subjektīvu vai objektīvu iemeslu dēļ. Mūsu uzdevums ir uzraudzīt, lai aizdevēji nepārkāptu likumus un lai tiktu analītiski izvērtēta kredītņēmēja maksātspēja».