Kā iespējamo jomu, kurā vēlētos attīstīt biznesu, Latvijas iedzīvotāji visbiežāk min apkalpojošo sfēru vai tirdzniecību (11%), tai seko sabiedriskā ēdināšana (6%) un lauksaimniecība (5%). Tikmēr 4% aptaujāto vienlīdz bieži norādījuši autotransporta un tā servisa nozari un IT pakalpojumus, bet 3% - skaistumkopšanu, celtniecību un remontdarbus, tūrisma un viesnīcu nozari, kokapstrādi un mežizstrādi, kā arī izglītību un pedagoģiju.
Raksturojot lielākos ieguvumus, kādus, viņuprāt, sniedz darbība savā biznesā, visbiežāk norādīta iespēja nopelnīt (61%), iespēja pašam organizēt savu dzīvi un laiku (59%) un darīt to, kas pašam patīk (57%). Trešdaļa aptaujāto par vienu no būtiskākajiem ieguvumiem atzīmējuši to, ka uzņēmējam nav priekšnieku. Retāk par ieguvumiem uzskatīta iespēja gūt jaunas zināšanas un pieredzi (24%), kā arī pašapziņas paaugstināšana (14%).
Savukārt kā zaudējumus, ar kuriem var nākties saskarties uzņēmējiem, aptaujātie visbiežāk min papildu stresu (63%) un iespēju zaudēt vai arī nenopelnīt naudu (59%), kā arī nedrošību par nākotni, stabilitātes trūkumu, lielu risku (44%) un mazāk brīvā laika ģimenei un draugiem (31%).
Tikmēr 24% uzskata, ka, dibinot uzņēmumu, bieži būs jādara lietas, ko negribas darīt, tajā skaitā nāksies veidot attiecības ar valsts iestādēm, kārtot dokumentus utt., bet 23% teic, ka uzņēmējdarbība patiesībā ir smagāks darbs, nekā būt algotam darbiniekam.