«Sniega tīrīšana «sastrēgumu stundā» ir nepatīkama nodarbe. Sniega tīrīšanas mašīnas nav aprīkotas ar vertikālās pacelšanās sistēmām un lidot nevar. Tāpēc tās ar visiem pārējiem stāv sastrēgumos,» teikts Rīgas mēra Nila Ušakova (Saskaņa) Facebook kontā. Turpat lasāms aicinājums: «Jo vairāk autovadītāju rīt atstās savas mašīnas mājās, jo mazāki sastrēgumi būs vakarā un ātrāk tiks novākts sniegs. Lūdzu, pēc iespējas atstājiet rīt auto pie mājām.»
Tās realitātē pat nav biļetes, bet iespēja braukt bez maksas sabiedriskajā transportā, līdzi ņemot automašīnas reģistrācijas apliecību, kas turklāt jāuzrāda tikai kontroles gadījumā. Bezmaksas braukšana neattiecas uz mikroautobusu pārvadājumiem.
Lēmumu atļaut autovadītājiem braukt sabiedriskajā transportā bez maksas pieņem domes izpilddirektors Juris Radzevičs, bet pirms tā pieņemšanas šis lēmums ticis apspriests vadības līmenī, Dienai skaidro Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis. Pēc viņa teiktā ir svarīgi panākt, lai mazāk automašīnu būtu gan uz ielām, gan atstātas ielu malās, kur tās traucē sniega novākšanai. «Daļa autovadītāju šo iespēju līdz šim jau ir izmantojuši. To apliecina arī Satiksmes vadības centra informācija un novērojumi, jo automašīnu skaits Rīgas ielās pirmdienas rītā bijis mazāks, nekā ierasts,» Dienai stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante. Viņa gan atzīst, ka esot grūti precīzi pateikt, par cik tad auto skaits Rīgas ielās ir samazinājies. Labāk to varēs noteikt pēc snigšanas beigām, kad ielu uzturētāji būs beiguši darbu un informēs par saviem novērojumiem.
Kaut arī Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis pēdējās pašvaldību vēlēšanās kandidēja no Rīgas domē opozīcijā esošā Vienotības saraksta, arī viņam par tā dēvētajām puteņa biļetēm nekas slikts nav sakāms. «Jebkuri mēģinājumi veikt darbības sastrēgumu mazināšanai un autovadītāju pārsēdināšanai sabiedriskajā transportā vērtējami pozitīvi. Cits jautājums, cik šis risinājums ir efektīvs, - tas secināms pēc datiem, kurus ir grūti iegūt. Potenciāli tāds solis var būt viens no risinājumiem,» vērtē J. Zvirbulis. Viņš uzskata, ka autovadītāji, kuri daudz naudas samaksā nodokļos un nodevās, ir pelnījuši šādā situācijā izmantot sabiedrisko transportu par brīvu. «Sliktāk no tā noteikti nebūs,» uzskata J. Zvirbulis. Tiesa, Dienas rīcībā ir ziņas, ka iespēju vizināties bez maksas izmanto arī autovadītāji, kuru mašīnas ir «ieziemotas» un kuri ar tām nebūtu braukuši tik un tā.
Tā dēvētās puteņa biļetes Rīgas dome ieviesa 2012. gada nogalē, un tad arī vairākas dienas tās darbojās, bet pēdējos gados laikapstākļu dēļ nav bijis nepieciešams šos noteikumus izmantot. Saistošie noteikumi, kas legalizēja sākotnēji sociālajos tīklos izteikto pilsētas vadītāju ideju, tika apturēti, tomēr beigu beigās tomēr pieņemti. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs veica pārbaudi un secināja, ka N. Ušakovs nav veicis noziedzīgu nodarījumu, ber SIA Rīgas satiksme (RS) valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena rīcībā tika konstatēti vairāki pārkāpumi, vienlaikus secinot, ka notikušajā nav noziedzīga nodarījuma sastāva. U. Vidauskis norāda, ka nevar runāt par RS iespējamiem zaudējumiem, jo autovadītāji tāpat nebūtu braukuši ar sabiedrisko transportu. Drīzāk nosacīti varētu runāt par negūto peļņu.