Kādam sabiedriskā transporta cenu, pareizāk sakot, transporta lietotāju selekcija, šķiet «galīgi garām», bet kādam citam - visai patīkama un lietderīga. Kāds ļoti nacionāli noskaņots pilsonis to vārdos skaļi noraidīs, kamēr labprāt izmantos lētāko braukšanu, riskējot nonākt kuriozā situācijā, ja brauciena laikā sanāks savu noliegumu domubiedram pa mobilo apliecināt. Bet noteikti būs arī ļaudis, kas piekritīs.
Mudināja to pašu
Protams, daudzi iebilst tāpēc, ka Rīgas pašvaldību vada «sliktais krievs» Ušakovs, jo nāk no SC, kā nebūtu, ja pārstāvētu NA (nacionālo apvienību), kurā arī pa kādam krievam gadās, bet tie ir labie. Dīvaini, ka jaunieveduma noraidītājus, sevišķi politiskos oponentus, skāris atmiņas zudums, jo nemaz tik sen nav laiks, kad tie mudināja to pašu - deklarēties Rīgā. Tiesa, motīvs toreiz un tagad nav salīdzināms. Bet tomēr - ja pie teikšanas un sabiedriskā transporta tarifu sacerēšanas Rīgā būtu tikuši tie, kas toreiz kāroja iegūt «esplanādes» (teritorijas aiz pilsētas mūriem, kas uzbrukuma laikā nosēta ar ienaidnieku mirstīgajām atliekām) apdzīvotāju balsis, var diezgan droši domāt, ka tad tas būtu labi darīts.
Tieši tāpat, kā bieži pieminētajā labajā piemērā Igaunijas galvaspilsētā un kaut kur vēl citur, par Siguldu nemaz nerunājot.
Atlaides visiem
Dīvainas ir atsauces uz Satversmē, kā arī uz ANO universālajās cilvēktiesībās rakstīto par katra tiesībām baudīt pārvietošanās brīvību, piemirstot, ka šajos fundamentālajos dokumentos nav ne zilbes, ka tai brīvībai vajadzētu būt par velti. Tieši tāpat nav nekādu problēmu, ja kāds tirgotājs atvēl atlaides biežākiem pircējiem vai ko atdod par velti, ja iepatikušās pircēja acis. Tas par tiem, kuri neatbilst nevienai kategorijai, kas atvēl sabiedrisko transportu jau tagad lietot par velti. Vai laimīgi izmantot atlaides. Taču, tā kā tas paredzēts tikai deklarētajiem rīdziniekiem, Rīgas domei, lai apklusinātu klaigātājus, varētu ieteikt esošo atlaižu sistēmu attiecināt uz visas Latvijas iedzīvotājiem. Respektīvi, nestrādājošiem pensionāriem - par velti un atlaides visiem tiem, kam tās pienākas citu saprotamu iemeslu dēļ. Domājams, tādi nemaz tik daudz Rīgas sabiedrisko transportu neizmanto, lai radītu Rīgas satiksmei finansiālas problēmas. Toties Rīga, vismaz šajā aspektā, eksponētos kā Latvijas galvaspilsēta, kas tā arī ir.