Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +8 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Pārplāno brauktuves

Jau kopš februāra pie velojoslu izveides projekta un Velotransporta attīstības programmas brīvprātīgā kārtā strādā arhitekta Toma Kokina vadītā Rīgas velo darba grupa. Kā eksperti tajā iesaistīti gan aktīvi riteņbraucēji Dainis Kreilis, Nauris Lārmanis, Mihails Simvulidi, Jānis Ķīnasts, kas gadiem ilgi līdzdarbojas velokultūras veicināšanā, gan arī lielākā ikdienas riteņbraucēju intereses pārstāvošā nevalstiskā organizācija - Latvijas Riteņbraucēju apvienība, ko pārstāv Viesturs Silenieks.

«Mazattīstītā velo infrastruktūra Rīgā un valstī kopumā man vienmēr ir bijusi kā dadzis acī. Jebkuras attīstītas valsts galvaspilsētā velotransporta integrēšana pilsētvidē ir viena no galvenajām prioritātēm. Pilnīgi nepieņemami šķiet, ka jau pirms desmit gadiem Dānijas Transporta ministrijas eksperti bija izstrādājuši velo infrastruktūras attīstības plānu Rīgas centram, kurš gandrīz nemaz nav ņemts vērā. Šo iemeslu dēļ sāku padziļināti pētīt dažādus ar velotransportu saistītus jautājumus un meklēt veidus, kā varu palīdzēt situāciju mainīt,» stāsta Toms Kokins.

Sāks ar trim ielām centrā

Sākotnēji Rīgas domes vadībai tika pieteiktas apmēram divdesmit divas ielas, kur būtu veidojamas velojoslas, jau iepriekš paredzot, ka lielāko daļu no tām neakceptēs. Šobrīd ir skaidrs, ka pirmajā kārtā varētu tikt apstiprināti trīs ielu projekti - velojosla Elizabetes ielā vienā virzienā no Eksporta līdz pat E. Birznieka-Upīša ielai, Dzirnavu ielā vienā virzienā no Tērbatas ielas līdz E. Birznieka-Upīša ielai, kā arī abos virzienos no E. Birznieka-Upīša ielas līdz Gogoļa ielai un Lāčplēša ielā abos virzienos no Skolas ielas veloceļa līdz pat Avotu ielai. Šopiektdien, 16. maijā, Latvijas Riteņbraucēju apvienības rīkotās ikgadējās velosipēdistu skaitīšanas laikā, divriteņu kustība tiks fiksēta arī šajās vietās, lai vēlāk varētu salīdzināt visu ceļu satiksmes dalībnieku uzvedību pirms un pēc joslu ieviešanas, kas ir nozīmīgi turpmāko diskusiju rosināšanā. Kā zināms, Rīgas mērs Nils Ušakovs sociālajos tīklos paudis atbalstu velojoslu izveidei arī Brīvības ielā. Rīgas velo darba grupas vadītājs apstiprina, ka priekšlikums Brīvības ielas projektam ir izstrādāts un tas paredz sabiedriskā transporta un velojoslu ieviešanu posmā no Brīvības pieminekļa līdz VEF tiltam, taču projekts šobrīd ir apspriešanas stadijā.

«Par pirmajā kārtā marķējamām velojoslām uz ielām esam vienojušies ar Rīgas domes Satiksmes departamentu, Rīgas satiksmi un Ceļu satiksmes drošības direkciju. Nepieciešams veikt vienīgi dažus uzlabojumus no projektēšanas viedokļa, kur sadarbojamies ar Elmāra Daniševska biroju. Pēdējais izstrādes posms ir apstiprinošu zīmogu savākšana uz dokumentiem, jo pārējie aspekti ir pārspriesti neskaitāmās sapulcēs. Ikviens saskaņošanas process notiek sēdē, kur mēs piedāvājam risinājumus, uzklausām iebildumus, tos nākas apspriest, tādēļ šis posms mēdz ievilkties. Tomēr jāsaka, ka idejiski valsts un pašvaldības iestādes ir pretimnākošas,» informē Toms Kokins.

Top velotransporta politika

Rīgas velo darba grupa strādā arī pie Velotransporta attīstības programmas. Iniciatīva par šāda dokumenta nepieciešamību nākusi no grupas dalībniekiem. Vadlīnijas velotransporta attīstībai plānots iesniegt deputātiem. Šobrīd darba grupa strādā pie galveno jautājumu izvērtēšanas, pamatnostādnes plānots prezentēt šī gada novembra beigās Rīgas velokonferencē, kur tradicionāli pulcējas par satiksmes infrastruktūru atbildīgie no visas Latvijas.

Velojoslu ieviešana mainīs satiksmes organizāciju pilsētas centrā, autotransportam paredzēto joslu skaits saruks. Sākotnēji tas varētu veicināt sastrēgumu veidošanos, taču ilgtermiņā motivēs autovadītājus iespējami mazāk braukt uz centru vai caur to. Plānots, ka ar laiku velosipēdistiem tiks paredzēta vieta arī uz Vanšu tilta brauktuves, jo ietve gājējiem un riteņbraucējiem ir par šauru, tomēr, lai ieviestu šādas izmaiņas, nepieciešams rūpīgs situācijas izvērtējums. Piemēram, uz Vanšu tilta patlaban atļautais braukšanas ātrums ir 70 kilometru stundā, un bieži vien autovadītāji to pārsniedz, braucot ar ātrumu līdz pat 90 un vairāk kilometriem stundā. Tāpēc, ieviešot atsevišķas velojoslas uz Vanšu tilta, būtu jādomā par papildu drošības elementiem velosipēdistiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

«Ieviešot jaunas velojoslas Rīgas centrā, autostāvvietu skaits samazināsies par 300»
Nils Ušakovs, LNT, 31.03.2014.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?