Šoreiz vairāk par T veida krustojumu, ar kādu pretī Tallinas ielas 45. namam apraujas Tērbatas iela - galvaspilsētas maģistrāle, kas daudziem asociējas ar Saktas puķu tirdziņu, Ministru padomes ēkas arjergardu un Vērmanes dārzu.
Sen jau esam pieraduši, ka Tērbatas iela tūdaļ pēc Lielgabalu ielas pārvēršas klusā brauktuvē, kur starp ielas abās pusēs stāvošajiem auto laiku pa laikam vietu atrod arī kāda Ceļu policijas ekipāža. Tur - pilnīgi pareizi - aizliegts veikt kreiso manevru, jo, to atļaujot, gausi ripojošo satiksmes līdzekļu straume darbdienu nogalēs Tallinas ielas posmā starp Čaka un Brīvības ielu iestrēgtu pilnībā, neļaujot kustēties arī sabiedriskajam transportam.
Kur problēma? Šajā krustojumā bez jebkādiem ierobežojumiem ir atļauts kreisais pagrieziens no Tērbatas ielas. Lai sastrēgumstundās veiktu šo manevru, jācer uz to šoferu laipnību, kuri brauc pa galveno ceļu - Tallinas ielu. Dažkārt laipnības gaidīšana gan ievelkas līdz pat desmit minūtēm. Turklāt Tērbatas ielas platums pie Tallinas ielas neļauj brauktuvi ērti dalīt uz pusēm - tiem braucējiem, kas vēlas pagriezties pa labi uz Tallinas ielu, un jau pieminētā kreisā manevra tīkotājiem. Vēl vairāk - nu jau vairākus gadus uz ietves ļoti tuvu ielai stāv labi iebetonētas 326. ceļa zīmes Apstāties aizliegts, kuru dēļ pa labi pagriezties kārie, kas agrāk spraucās garām kreisā manevra gaidītājiem, šādu veiklību bez bailēm apskrāpēt savus auto izrādīt vairs nevar.
Risinājumi ir vismaz divi. Lētākais - Tērbatas ielā pirms krustojuma uzstādīt kreisā manevra lieguma zīmi tā sauktajās pīķa stundās. Dārgākais risinājums - uzstādīt luksoforu. Neveiklākais risinājums savukārt būtu kreiso manevru no Tērbatas ielas uz Tallinas ielu aizliegt pavisam. Tas būtu absurds lēmums, jo sastrēgumi šajā krustojumā parasti vērojami darbdienu rītos un vakaros, pārējā laikā tas satiksmes organizētājiem un dalībniekiem galvassāpes nesagādā.