Pirmā sacīkste - Austrālijas Grand Prix - startēs svētdien Melburnā. No pulksten 7.50 tiešraide Viasat Sport Baltic. Kopumā šosezon notiks 19 posmu sacensības. 2014. gada sezona finišēs 23. novembrī Abū Dabī (Apvienotajos Arābu Emirātos).
Sākas V6 turboēra
V8 motoru ēra, kas dzinēju attīstībā bija samērā stabils un mierīgs posms, ir beigusies, un vietā nākuši videi un autobūvei tuvāki V6 turbopūtes dzinēji ar enerģijas reģenerācijas sistēmām (ERS) jeb, vienu vārdu sakot, hibrīdmotori. Tieši trīs motoru piegādātāji Mercedes, Renault un Ferrari 2014. gada sezonā noteiks spēku samērus, jo, kamēr aerodinamikas un riepu nozīme ir mazinājusies, priekšplānā izvirzījusies dzinēju efektivitāte, degvielas taupīšana un enerģijas reģenerācijas sistēmas, kuras ietilpst jaudas agregāta paketē, ko piegādā dzinēju ražotājs.
V6 turbopūtes motori šogad nodrošinās ap 600 zirgspēku jaudu, kamēr vēl aptuveni 160 zirgspēku dos ERS, un tādējādi jaudas rādītājos mēs būsim V8 motoru līmenī. Tomēr efektivitāte būs par trešdaļu augstāka, jo šogad no starta signāla līdz finiša karogam pilotam ir jāiztiek ar 100 kg degvielas (pērn ap 140-150 kg), un tas nozīmē, ka gluži kā pirmās turboēras laikā Formula 1 atgriežas degvielas taupīšanas faktors, kas komandu stratēģiem paver jaunas perspektīvas.
Tieši abu ERS sistēmu efektīva izmantošana ļaus variēt ar degvielas patēriņu konkrētā dzinēja darbības režīmā un situācijā trasē. ERS-K sistēma atgūs kinētisko enerģiju no aizmugurējās ass bremzēšanas laikā, bet ERS-H sistēma papildu enerģijā pārvērtīs karsto izplūdes gāzu intensitāti. Abu šo sistēmu un V6 motora mijiedarbība ar elektronikas smadzeņu centra palīdzību būs noteicošais faktors spēku samēros šogad.
Neglītie purngali
Kamēr būtiskās izmaiņas zem dzinēja pārsega nav pamanāmas ar neapbruņotu aci (tomēr būs labi saklausāmas), uzskatāmas ir izmaiņas formulas purngalā, kur vairākiem modeļiem ir redzami līdz absurdam neglīti un neadekvātas asociācijas raisoši veidojumi. Taču nevainosim komandu dizainerus, kuri jau pērn brīdināja par jauno noteikumu neglītajām sekām. Tieši noteikumu rakstītāju tuvredzība ir novedusi pie tā, ka komandas, cenšoties saglabāt aerodinamiskās priekšrocības, ir spiestas izvēlēties neglītus risinājumus. Taču visi jaunie modeļi nav vienā maisā bāžami - dažas komandas izvēlējušās atšķirīgus ceļus piespiedējspēka nodrošināšanā, kamēr citas ar krāsojumu veiksmīgi nomaskējušas neglītos purngalus.
Kārtējo apcirpšanu piedzīvojusi arī aerodinamika, tas nozīmē mazāku kopējo piespiedējspēku un krietni lielāku aizmugurējo riteņu izslīdēšanu izejā no līkumiem, kur pilotiem būs jāžonglē ar pamatīgu griezes momenta sprādzienu, kas ir raksturīgs jaunajiem dzinējiem. Tas viss lielāku slodzi liks arī riepām, taču šogad Pirelli ir gājuši konservatīvo ceļu, un komandām vairs nebūs tik lielu galvassāpju par riepu uzturēšanu pie dzīvības.
Pastāvīgie numuri
Ļoti apsveicamas pārmaiņas notikušas pilotu numerācijā - turpmāk Pirmajā formulā katram pilotam būs savs pastāvīgais numurs uz visu karjeru, tas ļaus veidot un kultivēt savu brendu, gluži kā tas ir MotoGP vai NASCAR sērijās. Piloti savus numurus jau ir izvēlējušies, un daudziem ar to saistās īpašs stāsts. Niko Rosbergs startēs ar 6. numuru, ar kuru viņa tēvs Keke izcīnīja čempiona titulu. Sebastiāns Fetels izmantos 5. numuru, ar kuru par čempionu kļuva viņa elks Naidžels Mansels un ar kuru pats Sebs startēja vēl kartinga laikos. Fernando Alonso būs 14. numurs, ar kuru startējot kartinga čempionātā 1996. gada 14. jūlijā viņš 14 gadu vecumā izcīnīja čempiona nosaukumu.
Favorītos Mercedes
Divpadsmit testu dienas Heresā un Bahreinā izkristalizēja aptuveno komandu spēku samēru, un šobrīd grūti noliegt, ka Mercedes dzinēju ražotājs un līdz ar to fabrikas komanda ir stabilākajās pozīcijās un varētu gūt panākumus pirmajos posmos. Mercedes savu V6 programmu sāka laikus, netaupīja tai resursus un izmantoja pamatīgo zināšanu bāzi KERS tehnoloģijā, kas ļāva būt priekšā Ferrari un Renault motoru ražotājiem. Tikmēr Red Bull, kas faktiski ir Renault fabrikas komanda, mokās ar pārāk agresīvo šasijas komplektāciju, no kā cieš dzesēšana, un Renault motora problēmām ar ERS sistēmu mijiedarbību. Zinot Red Bull resursus, komanda atgriezīsies virsotnē, tikai paliek jautājums - kad? Taču lielāko pārsteigumu varētu gaidīt no Williams, kas tikusi pie efektīga Mercedes motora, lieliska pilotu dueta (Felipes Masas pieredze un Valteri Botasa talants), augstu novērtēta tehniskā vadītāja Pata Simonda un odziņai arī pie glīta Martini krāsojuma.