Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Formula 1 sāk visu no baltas lapas

Pirms jaunās sezonas Formula 1 ir notikusi apjomīgākā tehniskā revolūcija čempionāta pastāvēšanas vēsturē. Piekrītu, ka šādu apgalvojumu skatītājiem pilnībā izprast un tam noticēt nav viegli. Tāpēc uzskatāmāks piemērs ir pagājušā gada pārliecinošo čempionu Red Bull pilnīgā izgāšanās visās trīs testu sesijās - vismazāk veikto apļu, pastāvīgas tehniskās problēmas un nepieklājīgs apļa laika deficīts līdz līderiem.

Pirmā sacīkste - Austrālijas Grand Prix - startēs svētdien Melburnā. No pulksten 7.50 tiešraide Viasat Sport Baltic. Kopumā šosezon notiks 19 posmu sacensības. 2014. gada sezona finišēs 23. novembrī Abū Dabī (Apvienotajos Arābu Emirātos).

Sākas V6 turboēra

V8 motoru ēra, kas dzinēju attīstībā bija samērā stabils un mierīgs posms, ir beigusies, un vietā nākuši videi un autobūvei tuvāki V6 turbopūtes dzinēji ar enerģijas reģenerācijas sistēmām (ERS) jeb, vienu vārdu sakot, hibrīdmotori. Tieši trīs motoru piegādātāji Mercedes, Renault un Ferrari 2014. gada sezonā noteiks spēku samērus, jo, kamēr aerodinamikas un riepu nozīme ir mazinājusies, priekšplānā izvirzījusies dzinēju efektivitāte, degvielas taupīšana un enerģijas reģenerācijas sistēmas, kuras ietilpst jaudas agregāta paketē, ko piegādā dzinēju ražotājs.

V6 turbopūtes motori šogad nodrošinās ap 600 zirgspēku jaudu, kamēr vēl aptuveni 160 zirgspēku dos ERS, un tādējādi jaudas rādītājos mēs būsim V8 motoru līmenī. Tomēr efektivitāte būs par trešdaļu augstāka, jo šogad no starta signāla līdz finiša karogam pilotam ir jāiztiek ar 100 kg degvielas (pērn ap 140-150 kg), un tas nozīmē, ka gluži kā pirmās turboēras laikā Formula 1 atgriežas degvielas taupīšanas faktors, kas komandu stratēģiem paver jaunas perspektīvas.

Tieši abu ERS sistēmu efektīva izmantošana ļaus variēt ar degvielas patēriņu konkrētā dzinēja darbības režīmā un situācijā trasē. ERS-K sistēma atgūs kinētisko enerģiju no aizmugurējās ass bremzēšanas laikā, bet ERS-H sistēma papildu enerģijā pārvērtīs karsto izplūdes gāzu intensitāti. Abu šo sistēmu un V6 motora mijiedarbība ar elektronikas smadzeņu centra palīdzību būs noteicošais faktors spēku samēros šogad.

Neglītie purngali

Kamēr būtiskās izmaiņas zem dzinēja pārsega nav pamanāmas ar neapbruņotu aci (tomēr būs labi saklausāmas), uzskatāmas ir izmaiņas formulas purngalā, kur vairākiem modeļiem ir redzami līdz absurdam neglīti un neadekvātas asociācijas raisoši veidojumi. Taču nevainosim komandu dizainerus, kuri jau pērn brīdināja par jauno noteikumu neglītajām sekām. Tieši noteikumu rakstītāju tuvredzība ir novedusi pie tā, ka komandas, cenšoties saglabāt aerodinamiskās priekšrocības, ir spiestas izvēlēties neglītus risinājumus. Taču visi jaunie modeļi nav vienā maisā bāžami - dažas komandas izvēlējušās atšķirīgus ceļus piespiedējspēka nodrošināšanā, kamēr citas ar krāsojumu veiksmīgi nomaskējušas neglītos purngalus.

Kārtējo apcirpšanu piedzīvojusi arī aerodinamika, tas nozīmē mazāku kopējo piespiedējspēku un krietni lielāku aizmugurējo riteņu izslīdēšanu izejā no līkumiem, kur pilotiem būs jāžonglē ar pamatīgu griezes momenta sprādzienu, kas ir raksturīgs jaunajiem dzinējiem. Tas viss lielāku slodzi liks arī riepām, taču šogad Pirelli ir gājuši konservatīvo ceļu, un komandām vairs nebūs tik lielu galvassāpju par riepu uzturēšanu pie dzīvības.

Pastāvīgie numuri

Ļoti apsveicamas pārmaiņas notikušas pilotu numerācijā - turpmāk Pirmajā formulā katram pilotam būs savs pastāvīgais numurs uz visu karjeru, tas ļaus veidot un kultivēt savu brendu, gluži kā tas ir MotoGP vai NASCAR sērijās. Piloti savus numurus jau ir izvēlējušies, un daudziem ar to saistās īpašs stāsts. Niko Rosbergs startēs ar 6. numuru, ar kuru viņa tēvs Keke izcīnīja čempiona titulu. Sebastiāns Fetels izmantos 5. numuru, ar kuru par čempionu kļuva viņa elks Naidžels Mansels un ar kuru pats Sebs startēja vēl kartinga laikos. Fernando Alonso būs 14. numurs, ar kuru startējot kartinga čempionātā 1996. gada 14. jūlijā viņš 14 gadu vecumā izcīnīja čempiona nosaukumu.

Favorītos Mercedes

Divpadsmit testu dienas Heresā un Bahreinā izkristalizēja aptuveno komandu spēku samēru, un šobrīd grūti noliegt, ka Mercedes dzinēju ražotājs un līdz ar to fabrikas komanda ir stabilākajās pozīcijās un varētu gūt panākumus pirmajos posmos. Mercedes savu V6 programmu sāka laikus, netaupīja tai resursus un izmantoja pamatīgo zināšanu bāzi KERS tehnoloģijā, kas ļāva būt priekšā Ferrari un Renault motoru ražotājiem. Tikmēr Red Bull, kas faktiski ir Renault fabrikas komanda, mokās ar pārāk agresīvo šasijas komplektāciju, no kā cieš dzesēšana, un Renault motora problēmām ar ERS sistēmu mijiedarbību. Zinot Red Bull resursus, komanda atgriezīsies virsotnē, tikai paliek jautājums - kad? Taču lielāko pārsteigumu varētu gaidīt no Williams, kas tikusi pie efektīga Mercedes motora, lieliska pilotu dueta (Felipes Masas pieredze un Valteri Botasa talants), augstu novērtēta tehniskā vadītāja Pata Simonda un odziņai arī pie glīta Martini krāsojuma.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Prognoze

1. Lūiss Hamiltons
(Ātrums, adaptēšanās spēja un Mercedes jauda.)
2. Niko Rosbergs
(Inteliģence, stratēģa spējas un Mercedes jauda.)
3. Fernando Alonso
(Nevajag ātrāko formulu, lai uzvarētu, bet Ferrari nebūs lēni.)
4. Felipe Masa
(Varbūt komandas līdera loma ir pieredzējušā brazīlieša aicinājums.)
5. Sebastiāns Fetels
(Tieši grūtībās Fetels parādīs savu čempiona raksturu.)
6. Kimi Reikenens
(Šogad vēss prāts un stabilitāte būs ļoti svarīgas īpašības.)

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?