Cīņa par čempiona titulu norit kā pa viļņiem - sezonas sākumā Rosbergs bija neapturams, taču Hamiltons atbildēja ar uzvaru sēriju pirms vasaras brīvdienām. Šobrīd atkal ir vācieša kārta būt viļņa virsotnē un gūt dividendes gan čempionāta punktu, gan psiholoģiskā dopinga veidā. Misēklis Moncas sacīkstes startā neļāva Hamiltonam izmantot savas pirmās starta pozīcijas priekšrocības un deva iespēju Rosbergam kontrolēt sacīkstes gaitu. Pats Hamiltons pēc finiša bija neizpratnē par neveiksmīgo startu un vainoja Mercedes nepastāvīgo sajūgu, jo pat nav veicis nekādas izmaiņas starta procedūrā. Ar sajūgu Mercedes komandai problēmas bija arī iepriekš - atmiņā nāk Niko Rosberga briesmīgais starts savās mājās Hokenheimā. Pēc atkrišanas uz sesto vietu, Hamiltons sacīkstes turpinājumā kārtējo reizi izmantoja Mercedes pārsvaru jaudas, šasijas, un jo īpaši stratēģiskās plānošanas, ziņā un panāca, lai viņa zaudējums komandas biedram punktu izteiksmē būtu minimāls.
Monca ir Ferrari līdzjutēju meka, un līdz ar to Maranello komanda ik gadu īpaši gatavojas tieši šim posmam. Arī šoreiz pirms posma tika izmantotas pēdējās trīs jaudas agregāta uzlabošanas kvotas, kas ļāva sarkanajiem pārliecinoši nokļūt priekšā Red Bull komandai, tomēr ar to nebija pietiekami, lai noķertu Mercedes. Nepamet sajūta, ka Ferrari viens no vājākajiem ķēdes posmiem ir stratēģiskā plānošana un spēja operatīvi reaģēt un pielāgot stratēģiju izmaiņām sacīkstes gaitā. Tas uzskatāmi ir bijis redzams vairākos posmos šīs sezonas gaitā, un arī Moncā Ferrari neizmantoja iespējas, kas viņiem tika dotas, lai pacīnītos vismaz par otro vietu. Neskatoties uz visu, Sebastiāns Fetels kāpa uz trešā goda pjedestāla pakāpiena un varēja izbaudīt Tifozi pielūgsmi, turklāt viņam būs iespējas pacīnīties par uzvaru Moncā, esot Ferrari sastāvā, jo La Pista Magica paliks Formula 1 kalendārā vēl vismaz uz trim gadiem.