EK sākotnējos secinājumos norāda, ka komisijas paustās bažas iespējams kliedēt vien tad, ja "Google" pārdos daļu no uzņēmuma ienesīgā tiešsaistes reklāmu pakalpojumu biznesa.
Šī ir pirmā reize, kad EK likusi kādam tehnoloģiju uzņēmumam sadalīt savu biznesu.
Komisija aicinājusi "Google" atbildēt uz šiem secinājumiem, pirms tiek pieņemts galīgais lēmums. Ja EK savu nostāju saglabās nemainīgu, uzņēmumam var tikt piemērots naudassods, kas veidotu līdz pat 10% no tā ienākumiem pasaulē.
EK izmeklēšanu šajā lietā sāka 2021.gada jūnijā, lai noskaidrotu, vai "Google" nav pārkāpis Eiropas Savienības konkurences noteikumus, dodot priekšroku savai digitālo reklāmu tehnoloģijai uz konkurenta rēķina.
Komisija jo sevišķi pievērsusi uzmanību tam, vai "Google" neierobežo trešo pušu piekļuvi lietotāju datiem reklāmas nolūkiem.
"Google" ievāc datus mērķauditorijai pielāgotu reklāmu izvietošanai, taču vienlaikus uzņēmums arī pārdod reklāmas vietas un darbojas kā starpnieks starp interneta reklamētājiem un publicētājiem, skaidro EK.