Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Latvija iesniedz notu par satiksmes atjaunošanu starp Mažeiķiem un Reņģi

Potenciālā soda Lietuvas Dzelzceļam priekšvakarā par konkurences ierobežošanu, 2008. gadā nojaucot sliežu ceļu starp Mažeiķiem un Reņģi, Latvija iesniegusi Lietuvai notu par satiksmes atjaunošanu, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija. Latvija pieprasa dzelzceļa sliežu atjaunošanu, lai nodrošinātu kravu pārvadājumu iespēju attiecīgajā posmā. Latvijas Ārlietu ministrija piektdienas laikā aģentūrai LETA to nav apstiprinājusi.

Lietuvas aģentūra BNS vēsta, ka jau nākamnedēļ Eiropas Komisija (EK) varētu paziņot par sankcijām Lietuvas Dzelzceļam. Soda naudas maksimālais apmērs lēsts 35 miljonu eiro apmērā.

Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis ziņu aģentūrai BNS apliecinājis, ka viņam ir provizoriska informācija par iespējamo EK lēmuma pasludināšanu, bet aicinājis nesteigties ar prognozēm. "Jebkurā gadījumā mēs liksim lietā visas likumīgās iespējas pierādīt, ka mums ir taisnība," viņš sacījis, atbildot uz jautājumu, kādas sankcijas varētu tikt noteiktas.

EK Lietuvas Dzelzceļam var noteikt naudas sodu līdz 10% apmērā no gada apgrozījuma. Pērn uzņēmuma apgrozījums no kravu pārvadājumiem sasniedza 350,4 miljonus eiro, tātad tam varētu tikt noteikts 35 miljonu naudassods.

Lietuva sodu varētu pārsūdzēt Luksemburgā bāzētajā Eiropas Savienības tiesā, bet soda samaksāšana neatbrīvotu to no pienākuma novērst pieļauto pārkāpumu, un cietušās puses varētu nākt klajā ar savām prasībām. Demontētā posma atjaunošana varētu izmaksāt vēl 20 miljonus eiro.

Lietuvas Ārlietu ministrija aģentūrai BNS apstiprinājusi notas saņemšanu no Latvijas.

Kā ziņots, Latvija vairākkārt lūgusi Lietuvas pusi atjaunot dzelzceļa satiksmi posmā Mažeiķi-Reņģe un Liepāja-Vaiņode-Mažeiķi. Naftas kompānijas Orlen Lietuva un Lietuvas Dzelzceļa konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus garais posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību.

Eiropas Komisija pēc Orlen Lietuva prasības izvērtēja, vai šāds Lietuvas Dzelzceļa solis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū. Pērn komisija lika Lietuvai izvēlēties vienu no diviem risinājumiem - maksāt naudassodu un atjaunot demontēto posmu vai arī reorganizēt Lietuvas Dzelzceļu, nošķirot dzelzceļa infrastruktūru un pārvadājumus saskaņā ar Eiropas Savienības ceturto jeb dzelzceļa tiesību aktu paketi.

 

Top komentāri

elementāri
e
Saimnieciskās lietās braļukas pret Latviju ik pa laikam mēdz izturēties diezgan smerdelīgi.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Baltijas valstis

Vairāk Baltijas valstis


Eiropa

Vairāk Eiropa


ASV

Vairāk ASV


Krievija

Vairāk Krievija


Tuvie austrumi

Vairāk Tuvie austrumi


Cits

Vairāk Cits