Pirms 30 gadiem daudz kas bija savādāk. Soross Latvijā tika uzlūkots kā bezatlikuma labdaris, savukārt Operas kaislības izpaudās nevis repertuārā, bet cīņās par Operas nama renovāciju. 1994. gada 27. maija Dienas piektdienu pielikums Stils bija veltīts abām minētajām tēmām. Ar Sorosa personību brīdi pirms viņa ierašanās Rīgā lasītājus iepazīstināja Normunds Naumanis (1962–2014) rakstā Barons – miljardieris un labdaris ar leģendāru intuīciju. "Pateicoties viņa bagātībai, valstis, kuras vēl tikko nostājas uz "normālām kapitālistiskām" kājām, saņem milzīgas investīciju programmas, naudas injekcijas galvenokārt "intelektuālā produkta" ražošanai. Viņš burtiski slauc peļņu no bagātajiem Rietumiem, lai tūdaļ to izdalītu kapitāli tik nabagajiem Austrumiem."
Operai bija veltītas abas Stila ievadslejas. Andrejs Kaufmanis savā slejā Opera kā ekskursija krāšņi minēja, kas opera ir: "Bagātnieku izprieca, bauda nabagiem, elitāra māksla, mentāla zīme laika telpā, savā vidē norobežotu mūziķu pašnoliedzošs misionārisms vai karojošs klerikāli
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 4. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00