Kā viens no reālākajiem kandidātiem uz LDz vadību ir ne tikai uzņēmuma viceprezidents Edvīns Bērziņš, bet arī citu Satiksmes ministrijas (SM) kapitālsabiedrību vadītāji. Izskan v/as Latvijas gaisa satiksme valdes priekšsēdētāja Dāvida Tauriņa un LDz meitasuzņēmuma LatRailNet valdes priekšsēdētāja Aiņa Stūrmaņa vārds. Visiem trim esot nepieciešamā pieredze un īpašības, lai uzturētu tiešus kontaktus ar tranzītnozares spēlētājiem, tostarp Krievijas amatpersonām, no kā atkarīga kravu plūsma cauri Latvijai.
Tieši šo īpašību dēļ vēl nopietnāk LDz prezidenta amatam tiek apsvērts bijušais satiksmes ministrs, iepriekš diplomāts, Aivis Ronis, tomēr izskan šaubas, vai viņu kā ārpus politiskās ietekmes esošu varētu atbalstīt valdošā partija Vienotība. Formāli LDz valdes priekšsēdētāju virza un apstiprina uzņēmuma akcionārs – Satiksmes ministrija, kuru akcionāru sapulcē pārstāv ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa, tomēr patiesībā lēmumu par Uģa Magoņa pēcteča izvēli ietekmēs arī politiski faktori un drošības dienesti. Šonedēļ iespējamo kandidātu sarakstā parādījās arī ekspremjers Andris Bērziņš, kurš šobrīd vada biedrību Latvijas Ceļu būvētājs.
Lai gan publiski tas vēl nav izskanējis, dažādu iemeslu dēļ drīzumā nav izslēgta vadības maiņa arī divos citos lielajos valsts uzņēmumos – va/s Latvijas valsts meži (LVM) un va/s Latvenergo, kuru vadītāji valdības kuluāros ļoti nopietni tiek izskatīti kā LDz amata kandidāti. LVM ilggadējais prezidents Roberts Strīpnieks, kurš šovasar jau nopietni apsvēris kandidēšanu uz Rail Baltica projekta kopuzņēmuma a/s RB Rail valdes priekšsēdētāja amatu, LDz prezidenta amatam tika piesaukts jau vismaz mēnesi pirms Uģa Magoņa atcelšanas.
Tiek piesaukts arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) un bijušais satiksmes ministrs, tagad vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (Nacionālā apvienība Visu Latvijai TB/LNNK).
Visu Agneses Margēvičas rakstu Sākti Magoņa pēcteča meklējumi lasiet ceturtdienas, 20. augusta laikrakstā Diena!