No 3. līdz 21. martam Latvijas skolās notiek starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma PIRLS 2026. gada cikla izmēģinājums. Tas aptvers 22 skolu 4. klašu 953 skolēnus un pirmo reizi notiks digitālajā vidē. Iepriekšējais pētījums rādīja, ka Latvijas sākumskolas skolēnu sniegums, lai arī joprojām augstāks par dalībvalstu vidējo, tomēr bija ievērojami krities.
Atbalsta rīki
Starptautiskās Izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas (IEA) starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas 2021. gada pētījuma PIRLS ciklā Latvijas skolēnu sasniegumi lasītprasmē kopumā vidēji tika novērtēti ar 528 punktiem, kas ir augstāk par pētījuma dalībvalstu vidējiem sasniegumiem. Tomēr kopš 2016. gada, kad tika veikts iepriekšējais mērījums, Latvijas rādītājos iezīmējas ievērojams prasmju kritums. Tas ir signāls pieaugušajiem – gan izglītības profesionāļiem, gan bērnu vecākiem – un nozīmē, ka šo prasmju attīstīšanai valstī nepieciešama visu iesaistīto kopīga un iedarbīgāka rīcība, norāda Izglītības un zinātnes ministrija, piebilstot, ka lielā mērā lasītprasmes kritums skaidrojams ar kovidpandēmiju, kuras dēļ mācības ilgstoši noritēja attālināti.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 12. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00