Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Pavasarī un vasarā radio vismaz reizi dienā klausījās 1,07 miljoni Latvijas iedzīvotāju

Šogad pavasarī un vasarā radio vismaz reizi dienā klausījās vidēji 67,8% jeb 1,07 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, liecina pētījumu kompānijas Kantar TNS apkopotie dati.

Šajā laikā nedēļā radio klausījās vidēji 87,7% jeb 1,379 miljoni Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā. Viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas 27 minūtes.

Radio stacijai Latvijas Radio 2 bija lielākā klausīšanās laika daļa - 19,2% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā pēc klausīšanās laika sadalījuma ierindojas "Radio Skonto" ar 12,1% lielu klausīšanās laika daļu un trešā lielākā daļa ir radio stacijai Latvijas Radio 1 - 7,9% liela klausīšanās laika daļa.

2018.gada pavasarī un vasarā Latvijas iedzīvotāji ikdienā visvairāk klausījās radio stacijas Latvijas Radio 2, kurai bija 14,5% jeb 229 000 klausītāju Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem vidū, Radio Skonto - 12,2% jeb 192 000 klausītāju un EHR (Eiropas Hitu Radio), ko vismaz reizi dienā klausījās 8,9% jeb 140 000 klausītāju.

Šajā laika periodā radio staciju Radio Skonto vismaz reizi nedēļā klausījās 36,9% jeb 580 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, Radio SWH - 35,1% jeb 551 000 klausītāju un Latvijas Radio 2 - 33,2% jeb 522 000 klausītāju. Nedēļā sasniegto klausītāju apjoms tiek modelēts, balstoties uz respondentu atbildēm par radio klausīšanos pēdējās nedēļas laikā.

Kantar TNS mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga skaidroja, ka, salīdzinot radio klausīšanos dažādos novados, var novērot, ka pētījuma pavasara un vasaras periodā nedēļas laikā radio visvairāk klausījās Kurzemē - 91,3%, bet vismazāk radio klausījušies Rīgā - 84,5%. Ja Rīgā un Pierīgā klausītāji visvairāk izvēlas nacionālās apraides radio stacijas, tad reģionos, īpaši Kurzemē, lielāka ietekme ir arī vietējām radio stacijām.

Pētījumā bija iekļautas 45 radio stacijas, no kurām auditorijas dati tiek publiskoti 30 radiostacijām ar lielāko klausīšanās laiku.

Pētījumu kompānija Kantar TNS radio auditoriju mēra ar nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu Day After Recall jeb DAR metodi. Tas nozīmē, ka Kantar TNS intervētāji zvana uz datora nejauši ģenerētiem telefona numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumus par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu - kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiek izsūtītas arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem.

2018.gada pavasara un vasaras perioda radio auditorijas DAR pētījums norisinājās no 2018.gada 5.marta līdz 4.septembrim. No kopējās 5096 aptaujāto izlases 85,7% jeb 4369 respondenti tika aptaujāti ar telefona interviju metodi un 14,3% jeb 727 respondenti piedalījās aptaujā internetā. Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti un atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem radio klausīšanās paradumus.

Top komentāri

TrollisJT
T
Cenšos izvairīties no vietām, kur mani ar varu piespiež klausīties radio. Ja man tomēr nav iespējams izvairīties no šādām vietām, ieslēdzu savu mp3 pleijeru un ar austiņām klausos nacistu maršus, kuri ir tik skaļi, ka pārmāc maucīgās balsīs izgārgtās reklāmas.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas