Infrastruktūras izbūvē uz Latvijas un Baltkrievijas, kā arī Latvijas un Krievijas robežas ir joprojām nepadarīti darbi, kuru veikšanai traucējuši vairāki faktori, konstatēts Iekšlietu ministrijas (IeM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā. Šādu ziņojumu IeM ir pienākums iesniegt ne retāk kā reizi sešos mēnešos, un konkrētais dokuments fiksē situāciju uz šā gada 1. novembri.
Ziņojuma sadaļā par darbiem gar Latvijas un Baltkrievijas robežu norādīts, ka projekta pirmajās divās kārtās žogs ir izbūvēts pilnā apjomā 144,46 kilometru garumā («sausajos» posmos 112 km un posmos gar publiskajiem ūdeņiem 32,46 km). Visās pirmās un otrās kārtas darbu daļās joprojām notiek aktīvi būvdarbi pārējo infrastruktūras elementu izbūves nodrošināšanai – patruļtaku izbūve veikta 63,85 km garumā (izpilde 53,65%), laipu patruļtaku izbūve veikta 18,53 km garumā (izpilde 66,15%), pontoni izbūvēti 1,75 km garumā (izpilde 100%). Ir minēti vairāki iemesli, kāpēc darbi pirmajā kārtā, kas pēc sākotnējā grafika bija jāpabeidz 2023. gada jūlijā, ir aizkavējušies. Infrastruktūras izbūves pabeigšanu vienlaikus kavē arī jau izbūvētās infrastruktūras bojājumi un to novēršana. Izbūvētās infrastruktūras bojājumus tīši rada trešo valstu valstspiederīgie, kas nelikumīgi mēģina šķērsot valsts ārējo sauszemes robežu, kā arī dzīvnieki un krītoši koki, teikts ziņojumā. Arī otrās kārtas infrastruktūras izbūvi paredzēts pabeigt līdz 2024. gada beigām, tomēr atsevišķu faktoru ietekmē (ūdens līmeņa paaugstināšanās virs gada vidējās normas izbūves teritorijā, pievedceļu stāvoklis ar nepietiekamu nestspēju) nevar izslēgt riskus par izbūves termiņu nobīdēm.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 3. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40