Patlaban aizvien vairāk tiek runāts par atjaunojamo energoresursu izmantošanas nepieciešamību, arī transporta sektora "zaļināšanu", attiecīgi atjaunojamo resursu izmantošanu arī transportā. Jūs pārstāvat atjaunojamo energoresursu sektoru transportā – kā jums šķiet, kā zaļās politikas īstenošana ietekmēs degvielas cenas? Protams, viens ir biodegviela, bet ir arī citi iecerētie transporta zaļināšanas virzieni – elektroauto, tāpat tiek runāts par ūdeņraža izmantošanas potenciālu transporta sektorā.
Mūsu organizācija – LBBA – apvieno vietējos šķidrās biodegvielas ražotājus. Un iesākumā diemžēl jāpauž nožēla, ka līdz šim vairākus gadus atsevišķi valdības lēmumi un patlaban izstrādātā politika ir atbilstoša ārvalstu fosilās degvielas ražotāju interesēm, bet vietējo ražotāju intereses būtībā ir ignorētas.
Runājot par pašreizējo procesu ietekmi uz degvielas cenu, patiesībā varam redzēt, ka šis cenas aspekts ir izdevīgs attiecīgām interešu grupām kā instruments, ar ko biedēt sabiedrību un politiķus, ka būs ļoti liels cenas pieaugums tieši biodegvielai. Saprotams, ka biodegviela aizstāj fosilo degvielu un tādā veidā samazina fosilās degvielas tirgus daļu. Ir dažādu veidu biodegviela (gan Latvijā, gan ārvalstīs ražotā), un arī tās cenas ir dažādas – pēc mūsu aplēsēm, patlaban Latvijā ražotās biodegvielas pievienošanas, piemēram, fosilajai dīzeļdegvielai, ietekme uz cenu varētu būt līdz trim centiem litrā, bet nav teikts, ka šī ir cena, ko patērētājs maksās degvielas uzpildes stacijā, jo biokomponentes piejaukums degvielai ir tikai viena no degvielas cenu veidojošajām komponentēm, un šobrīd šī ietekme kopējā degvielas cenā ir tikai 2%. Savukārt uz cenu par benzīnu, kam pievieno bioetanolu, ietekmes nav vispār nekādas, jo bioetanola cena par litru ir tāda pati kā benzīnam.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 25. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00