Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Lidosta Rīga pilnveido vides pieejamību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām

Starptautiskās lidostas Rīga uzbrauktuvē pie izlidošanas termināļa ir ierīkota jauna autostāvvieta personām ar īpašām vajadzībām, kas tagad ir aprīkota gan ar ceļa marķējumu, gan arī attiecīgu ceļazīmi.

Stāvvietas labiekārtošana un pārvietošana tika veikta, ne tikai lai palielinātu personu ar īpašām vajadzībām drošību, izkāpjot un iekāpjot transportlīdzeklī, bet arī izpildītu aviācijas drošības prasības, kas liedz ilgstoši atstāt autotransportu tiešā pasažieru termināļa tuvumā. Jaunā stāvvieta atrodas līdzās gājēju pārejai, dodot pasažieriem iespēju droši šķērsot brauktuvi, kā arī paredz plašāku vietu izkāpšanai.

Līdz ar jaunās stāvvietas ierīkošanu spēku zaudē uz laiku ieviestā kārtība, ka personas ar īpašām vajadzībām, uzrādot attiecīgus dokumentus, var bez maksas izmantot lidostas īstermiņa autostāvvietu P1.

Jāpiebilst, ka starptautiskā lidosta Rīga ir iekļuvusi starp piecām labākajām lidostām Eiropā Starptautiskās Lidostu padomes (Airport Council International, ACI) un Eiropas Foruma cilvēkiem ar invaliditāti (European Disability Forum) nominācijā Lidostu vides pieejamības balvai, kas tiek piešķirta lidostām ar augstas kvalitātes apkalpošanas kultūru pasažieriem ar īpašām vajadzībām.

Pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanas spējām lidosta piedāvā īpašu pakalpojumu PRM (Passenger with Reduced Mobility). Tas paredz palīdzību jebkurai personai, kuras pārvietošanās spējas ir ierobežotas fizisku vai mentālu problēmu, kā arī vecuma dēļ un kuras stāvoklis prasa papildus palīdzību pārvietojoties lidostā.

Šis ir bezmaksas pakalpojums, kas paredz sniegt pasažierim palīdzību no viņa ierašanās brīža lidostā līdz nokļūšanai sēdvietai gaisa kuģī, bet atlidojot - līdz atlidošanas zālei un bagāžas saņemšanai, kā arī nokļūšanai līdz transportam lidostas teritorijā.

PRM pakalpojums ir jāpiesaka 48 stundas pirms izlidošanas, aviokompānijas mājas lapā vai tūrisma aģentūrā, kur pirkta biļete. Pakalpojumu var pieteikt arī, ierodoties lidostā pirms izlidošanas – informācijas birojā reģistrācijas zālē vai izsaukuma punktos, kas atrodas autostāvvietā. Taču šajā gadījumā iespējamais gaidīšanas laiks var būt ilgāks nekā, ja pasažieris to piesaka savlaicīgi.

Pakalpojumu var izmantot daļēji vai pilnībā paralizēti cilvēki, neredzīgie un vājdzirdīgie, cilvēki ar mentālas attīstības problēmām, arī tie, kas vecuma dēļ nevar uzkāpt pa trepēm vai veikt garas distances lidostas teritorijā, kā arī ceļotāji, kuri guvuši tādu traumu ceļojuma laikā, kas ietekmē pārvietošanās spējas.

PRM paredz ratiņkrēsla nodrošināšanu lidostas teritorijā vai pasažiera ratiņkrēsla, specializēto palīglīdzekļu apkalpošanu, kā arī speciāli apmācītu vājredzīgu vai neredzīgu cilvēku pavadīšanu līdz gaisa kuģa sēdvietai. Ceļojot ar savu ratiņkrēslu, pasažierim jāpiesaka pakalpojums aviokompānijai, ar kuru viņš lido, pērkot biļeti vai pēc tam – piemēram, mājaslapā aizpildot pieteikumu. Elektrisko ratiņkrēslu daudzums katrā gaisa kuģī ir ierobežots, tāpēc šāds ratiņkrēsls aviokompānijā obligāti jāpiesaka laikus, informējot par elektriskā ratiņkrēsla tehnisko specifiku un obligāti - baterijas tipu (sausā, slapjā, gēla tipa baterijas) jaudu un to daudzumu.

 

Seko līdzi lidostas Rīga aktualitātēm arī rubrikā Diena ceļo - www.diena.lv/dienacelo.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas