Likums nosaka, ka gan būvdarbu vadītājiem, gan būvuzraugiem obligāti būs jāiegādājas civiltiesiskā apdrošināšana. Ja tiks konstatēti pārkāpumi vai notiks kāds negadījums, apdrošināšanas polises cena nākamajā gadā kļūs dārgāka. Līdz ar to būvniecībā iesaistītajiem būšot motivācija strādāt kvalitatīvi. Tomēr LBS pārstāvji pauž neizpratni par gaidāmajām izmaiņām un norāda, ka apdrošinātājs informāciju par notikušo nelaimi saņems tikai pēc avārijas, un tas neļaus novērst traģēdiju. "Tas ir reāls apdrošināšanas kompāniju lobijs. Tas nesakārtos būvniecības nozari," Dienai izsaucas LBS valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Straume.
EM parlamentārais sekretārs Vilnis Ķirsis (Reformu partija) izskanējušos pārmetumus pilnībā noraida. Viņš atklāj, ka pašreizējais likums attiecībā pret pārkāpumiem ir ļoti nepilnīgs. Ja Zolitūdes traģēdijas gadījumā tiek meklēti vainīgie, lai tos sauktu pie kriminālatbildības, tad mazāki pārkāpumi, kur nav bojā gājušo un cietušo, paliek nepamanīti. Obligātā apdrošināšana ļaus piedzīt līdzekļus arī par salīdzinājumā mazākiem pārkāpumiem. "Ja būvnieks regulāri pieļaus kļūdas un tās parādīsies viņa personīgajā apdrošināšanas vēsturē, apdrošināšanas prēmija, kas vajadzīga, lai strādātu, būs tik augsta, ka vairs nebūs iespējams strādāt," klāsta Ķirsis. Kā piemēru viņš min civiltiesisko apdrošināšanu automašīnām - ja auto izraisa avāriju, apdrošināšanas kategorija kāpj, un nākamajā reizē, apdrošinot savu auto, ir jāmaksā vairāk.
To, ka tiek lobētas apdrošinātāju intereses, laikrakstam noliedz arī paši apdrošinātāji.
Plašāk lasiet Aļonas Zanderes rakstā Būves regulēs apdrošinātāji otrdienas, 14.janvāra, laikraksta Diena 9.lpp.!