Par 2018. gada valsts budžeta projektu, vidēja termiņa budžeta ietvaru, kā arī par 28 budžetu pavadošajiem likumprojektiem galīgajā lasījumā Saeima plāno lemt 22. novembrī. Ja būs nepieciešams, sēdi turpinās 23. novembrī. Šogad ir nolemts budžetu naktī vairs neskatīt. Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Putra (ZZS) Dienai skaidroja, ka komisija ir noraidījusi gandrīz visus priekšlikumus, kur kā finanšu avots bija piedāvāti līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. Viņš varot tikai atkārtot, ka pirmajā nodokļu reformas īstenošanas gadā ir jābūt piesardzīgiem un šo naudu nevar izlietot citiem mērķiem. Komisijas sēdē ZZS deputāti neesot balsojuši arī par vairākuma pieņemto Matīsa priekšlikumu. Tam sākotnēji nav ietekmes uz budžetu, bet 2020. gadā jau būšot nepieciešams papildu finansējums.
Matīss Dienai skaidroja, ka viņš piedāvā valdībai apstiprināt plānu par pakāpenisku Valsts autoceļu fonda atjaunošanu, ņemot vērā valsts budžeta iespējas, līdz finansējums sasniedz likumā Par autoceļiem noteikto līmeni. Likumā sacīts, ka autoceļu fondu veido prognozētie budžeta ieņēmumi no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa, autoceļu lietošanas nodevas un 80 procenti no prognozētajiem valsts budžeta ieņēmumiem no akcīzes nodokļa par naftas produktiem. Taču tagad katru gadu šā finansējuma apmēru var mainīt. Ja ir aizsardzības finansēšanas plāns, tad esot arī jānosaka stabils finansējums ceļu sakārtošanai, uzskata Matīss. Viņš atgādināja, ka pirms vēlēšanām gandrīz visas partijas parakstījušas vienošanos ar biedrību Latvijas ceļu būvētājs par autoceļu fonda atjaunošanu un ikgadējā finansējuma palielināšanu ceļu stāvokļa uzlabošanai. Viņaprāt, nevarēs veikt izglītības un veselības reformas, ja nesakārtos ceļus. Tiesa, Satiksmes ministrija jau ir veikusi pētījumu, lai plānotos autoceļu remontdarbus saskaņotu ar iespējamām izmaiņām skolu tīklā. Valdība nākamgad papildus to sakārtošanai paredzējusi 25 miljonus eiro.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena piektdienas, 17.novembra, numurā!