Tikmēr satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), kurš valdībā ir tieši atbildīgs par transporta, tajā skaitā tranzīta nozares, attīstību, jau kārtējo reizi izvairījās sniegt atbildes uz Dienas 20. janvārī nosūtītajiem jautājumiem, ar padomnieces starpniecību norādot, ka par LDz jautājumu ministrija gatavo preses relīzi. Tajā vienīgi minēts par kārtējās darba grupas radīšanu, taču nav atrodamas ne atbildes, ne ministra viedoklis ne par vienu patiešām aktuālu jautājumu LDz problemātikā. Linkaits ne reizi vien savu pilnvaru laikā, tajā skaitā arī pērn aprīlī intervijā Dienai neilgi pēc stāšanās ministra amatā, ir gan tieši, gan netieši norādījis, ka tranzīta joma nav viņa prioritāšu sarakstā:
''Godīgi sakot, vismaz manā darbībā tranzīts un nozares problēmu risināšana nav prioritāte. Tur ir ļoti aktīvi privātie spēlētāji, kas strādā. Negribu iejaukties nekādās cīņās starp dažādiem grupējumiem vai uzņēmēju klaniem. Līdz ar to ceru, ka nozare pašorganizēsies tieši kvalitatīva piedāvājuma radīšanai uz āru [..] Mana prioritāte ir cilvēks, lai viņš transporta sistēmā justos vajadzīgs un justos ērti.''
Plaša amplitūda
Ņemot vērā kravu pārvadājumu negatīvās tendences un nepieciešamību būtiski paaugstināt LDz saimnieciskās darbības efektivitāti, tādējādi stabilizējot uzņēmumu, LDz 16. janvārī paziņoja, ka līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem. Pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoma samazinājums 2019. gadā bija tuvu 16% salīdzinājumā ar 2018. gadu.
''Situācija kravu pārvadājumu jomā tuvākajā laikā nesola pozitīvas pārmaiņas, vienlaikus šajā jomā ir ļoti liela nenoteiktība. Tāpēc arī precīzas prognozes kravu apjomiem šādā situācijā ir grūti nosaukt,'' situāciju nozarē skaidro LDz.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 22. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Lange
Juris
Latvija