Jau ziņots, ka Matīss nosūtīja vēstuli Sprūdžam un finanšu ministram Andrim Vilkam (V) ar piedāvājumu mainīt pasažieru pārvadājumu finansēšanas modeli - turpmāk Autotransporta direkcija būtu pasūtītājs un līguma slēdzējs ar reģionālajiem pārvadātājiem.
Pēc Sprūdža domām, šis piedāvājums problēmu var atrisināt tikai īstermiņā, savukārt ilgākā laika periodā būtiski būtu izstrādāt visaptverošu koncepciju iedzīvotāju mobilitātes veicināšanai. Šajā koncepcijā būtu jāiekļauj gan risinājumi finansēšanas sistēmas sakārtošanai, kā arī dažādu transporta veidu sasaistei un mijiedarbībai, lai lauku iedzīvotājiem tiktu nodrošināta ērta nokļūšana no mājām uz darbu, veselības aprūpes un izglītības iestādēm un pakalpojumu centriem.
Satiksmes ministrija norāda, ka šāds risinājums būtu pilnībā atbilstošs plānošanas reģionu kompetencei - nodrošināt reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Piedāvātā funkciju sadale ļautu īstenot starppilsētu un vietējo maršrutu vienotu plānošanu, dotu iespēju optimizēt maršrutu tīklus, novēršot izveidojušās reģionālās atšķirības, vienlaikus nepazeminot pakalpojumu pieejamības līmeni. Tāpat būtu iespējams realizēt vienotu tarifu politiku valsts mērogā, kā arī rastos priekšnosacījumi nesegto zaudējumu apjoma samazināšanai.
Patlaban atsevišķu plānošanas reģionu nesegtie zaudējumi pārvadātājiem par 2012. gadā sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem sasniedz 0,82 miljonus latu, bet 2013.gadā plānošanas reģioniem jau tiek prognozēta finanšu nepietiekamība vismaz 1,32 miljonu latu apmērā.