Jāatgādina, ka Rīgas satiksme ir dāsni dotēts uzņēmums, tiek prognozēts, ka šī gada dotācija no pilsētas budžeta – tātad, rīdzinieku nodokļiem - sasniegs 105 miljonus eiro. VK ir apzinājusi gandrīz 12 miljonu eiro, kurus Rīgas satiksme ir izmantojusi nelietderīgi, tomēr, ņemot vērā, ka VK pagaidām veikusi tikai operatīvo revīziju, šis skaitlis, iespējams, ir daudzkārt lielāks.
Pārkāpumi ir šokējoši, bet tomēr ne pārsteidzoši. Ar "prieka vēsti" Latvijas iedzīvotājiem par braukšanas tarifa paaugstināšanu 71% apmērā Nils Ušakovs nāca klajā aizvadītā gada 29. septembrī. Saprotot, ka šādām izmaiņām nav finansiāla pamatojuma, Rīgas domes Vienotības deputāti 22. oktobrī domes ārkārtas sēdē pieprasīja atcelt paaugstinātos tarifus. Domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs formālu iemeslu dēļ noraidīja iespēju šo jautājumu vispār izskatīt. 19. novembrī Rīgas domes sēdē opozīcija atkārtoti pieprasīja tarifu atcelšanu, tomēr Saskaņas centra un Gods kalpot Rīgai deputāti nepamatoto tarifu paaugstināšanu atbalstīja.
Šodien, izvērtējot notikumu secību, redzams, ka 71% sadārdzinājums braukšanas maksai tika mākslīgi uzpūsts, lai sašķeltu Latviju rīdziniekos un pārējos, lai zvejotu balsis tuvām un tālām vēlēšanām, lai piespiestu ārpus Rīgas dzīvojošos meklēt jebkādu iespēju kaut formāli piedeklarēties Rīgā. Uz to bija vērsta arī 213 431 eiro vērtē reklāmas kampaņa: nepiedeklarēsies Rīgā – maksāsi 1,2 eiro. Reklāmas kampaņa bija maldinoša, jo Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) jau pirms tās bija pieprasījusi atcelt domes saistošos noteikumus, kas paredzēja atšķirīgas cenas Rīgā deklarētajiem un nedeklarētajiem.
VK ziņojums izgaismo RS – Rīgas valdošās koalīcijas slepenās impērijas nepievilcīgos kaktus. Braukšanas tarifos, piemēram, ieskaitīta dienesta auto pirkšana un izmantošana. Izrādās, ka pasažieri maksā arī par Rīgas satiksmes darbiniekiem personīgā lietošanā nodoto 67 transportlīdzekļu līzingu 133 641 latu apmērā, apdrošināšanu, apkopi utt. Dāsna subsīdija aiziet paklausīgai arodbiedrībai, kas pēc pirmā svilpiena pulcējas piketā, lai slavinātu dāsno Ušakovu. Katros budžeta grozījumos valdošās koalīcijas deputāti balso par papildus subsīdijām Rīgas satiksmei, un nekad netiek sniegts jēdzīgs pamatojums.
Vai Valsts kontroles secinājumi piespiedīs Saskaņas centra un Gods kalpot Rīgai valdošo koalīciju pielikt punktu rīdzinieku nodokļu naudas izšķērdēšanai, redzēsim tuvākajā laikā. Skaidrojumu par nelietderīgu naudas šķiešanu, ir jāsniedz ne tikai Rīgas satiksmes vadībai, bet arī Rīgas domes priekšsēdētājam, Rīgas satiksmes kapitāldaļu turētājam Nilam Ušakovam. Tieši viņš ir 1,2 eiro tarifa atbalsta kustības līderis, aizstāvot to domes sēdēs, reklāmas kampaņās, medijos. Tieši no viņa atkarīgs, vai Rīgas satiksme būs labi pārvaldīts uzņēmums, vai turpinās pastāvēt kā slepena impērija, kurā pazūd rīdzinieku nauda.