1977.gadā iznāca filma ABBA The Movie, vēlāk arī mūzikls Mamma Mia!, bet 2010.gadā - ceļojoša izstāde par slaveno grupu, taču līdz šim vēl nebija izveidota pastāvīga ekspozīcija.
"Mēs apmeklētājiem piedāvāsim unikālu pieredzi," sacīja muzeja direktors Matīass Hānsons.
Gaišā koka ēka pēc vairāku mēnešu darba ir gandrīz pabeigta. Tuvojoties atklāšanas dienai, uz to tiek pārvesta ekspozīcija - koši, fliteriem rotāti tērpi, apzeltīti ieraksti, kā arī ierakstu studijas un ģērbtuvju atveidi.
Fani, kuri sapņojuši kļūt par piekto ABBA dalībnieku, varēs kāpt uz skatuves ar slavenā kvarteta datorsimulācijām un ierakstīt kopīgu dziesmu.
Savukārt citā istabā būs izstādīts 70.gadu telefons, kura numuru zina tikai četri cilvēki - ABBA dziedātāji Frīda Lingstāde, Bjerns Ulveuss, Bennijs Andersons un Agneta Feltskoga. Viņi dažkārt piezvanīs, lai papļāpātu ar muzeja apmeklētājiem. "Tā bija Frīdas ideja, tāpēc viņa noteikti zvanīs," apliecināja kuratore Ingmēri Hallinga.
Kā zināms, ABBA iekaroja popularitāti ar dziesmu Waterloo, kas 1974.gadā uzvarēja Eirovīzijas dziesmu konkursā. Grupa izlaida tādus hitus kā Voulez Vous un Dancing Queen.
ABBA izjuka 1982.gadā, un kopš tā laika dalībnieki noraidījuši atkalapvienošanās iespēju. "Mēs nekad neuzstāsimies uz vienas skatuves," Ulveuss 2008.gadā teica intervijā britu laikrakstam The Sunday Telegraph. "Nav nekāda iemesla apvienoties. Nauda nav vērā ņemams faktors, un gribētos, lai mūs atceras tādus, kādi bijām."
Visā pasaulē pārdoti aptuveni 378 miljoni ABBA ierakstu, ko pārspēj vien Elvisa Preslija un The Beatles mūzikas pārdošanas apjomi.
Muzeja ieejas biļetes, kas maksā 23 eiro (16 latus), jau gandrīz izpārdotas vairākas nedēļas uz priekšu. Lielākoties tās iegādājušies ārzemju tūristi, informēja Hānsons.