Stāsta klīniskā psiholoģe Daina Dziļuma:
Visticamāk Jūsu meita skoliņā nejūtas pietiekami droši, kā arī, iespējams, viņai nepieciešama palīdzība, lai uzsāktu komunikāciju, sarunāšanos ar skolotāju un citiem bērniem. Iespējams, Jūsu meita lēni tuvojas jaunām situācijām, jauniem cilvēkiem, kas var būt kā temperamenta iezīme. Varbūt skoliņa ir apmeklēta neregulāri vai ar pārtraukumiem, arī tas var traucēt kontakta veidošanos un uzticēšanos. Vispirms būtu svarīgi skolotājai izveidot kontaktu, iegūt Jūsu meitas uzticību, tad arī viņa varētu veiksmīgāk palīdzēt viņai kontaktēties ar citiem bērniem. Skolotāja var no savas puses veicināt bērna iesaistīšanos, iekļaušanos grupā. Bērnam var konkrēti ieteikt ko darīt, teikt, lai iekļautos kādā rotaļā, piemēram „Vai es varu piedalīties?” Bērns var piedāvāt, ko viņš varētu darīt rotaļā, piemēram, tirgot „biļetes” vai ieliet „tēju”. Sākumā nedrošam bērnam nepieciešams liels pieaugušā atbalsts — pieaugušais saka/dara bērna vietā un bērns ir blakus, pamazām iedrošinot bērnu teikt un darīt pašam. Pieaugušajam ir svarīgi pamanīt un atbalstīt arī nelielus mēģinājumus uzsākt sadarbību.
Kā iedrošināt kautrīgu bērnu?
"Manai meitai ir 5 gadi, jau iet skoliņā, taču problēma ir tāda, ka viņa ne ar vienu svešu nerunā. Tāda viņa ir bijusi visu laiku. Skoliņā viņa iet jau otro gadu, bet vēl aizvien viņa nerunā ne ar vienu bērnu un arī ar skolotāju ne! Ko man darīt? Kādi varētu būt iemesli? Kad es viņai prasu kāpēc, viņa atbild — es nezinu. Mājās viņa ir ļoti aktīva, runīga, pat skaļa."
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Cilvēks