Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Loģistika

Kur cietie rieksti ir ikdiena

Kas Martu Mikosu loģistikā visvairāk aizrauj? "Man ļoti patīk visos procesos un visos posmos saskatīt loģiku un cēloņu un seku sakarības," viņa formulē un piebilst, ka pašai kā praktiskam cilvēkam ir svarīgi, lai viss ir secīgi izsekojams. "Ja kāds posms piegādes ķēdē nestrādā labi, to var salabot, citādi beigās visa ķēde strādās tādā līmenī, kā šis vājais posms. Loģika ir vajadzīga, jo vienkārši minēt, kas un kur ir noticis, nav patīkami. Tas rada vairāk stresa," skaidro Marta, kuras darbavieta ir Balti Logistika – uzņēmums, kas visā Baltijā sniedz kravu pārvadāšanas un piegādes ķēžu pārvaldības pakalpojumus. Te Marta pirms diviem gadiem sāka kā praktikante, bet visai strauji un sekmīgi ielēca patstāvīga darba ritmā.

Atkal piezagušies mīnusi

Vērtējot transporta nozares attīstību Latvijā, nereti lielāka uzmanība tiek pievērsta dzelzceļam un lielajām ostām, kuru darbība pamatā ir saistīta ar tranzīta kravu apkalpošanu, turklāt šīs kravas galvenokārt nāk no Krievijas. Tādējādi nereti tiek analizēts politiskais faktors, kura ietekmē var pieaugt vai samazināties Latvijas tranzīta kravu plūsma. Tiesa gan, Krievijas vēlme pārorientēt kravas uz savām ostām ne tikai teorētiski pieaug, bet arī tiek realizēta praksē. Tomēr galvenais virzītājspēks finansiālai labklājībai ne tikai tranzīta jomā, bet arī transporta sektorā kopumā ir pasaules ekonomikas attīstība, kas noteiks to, cik liels ir un būs pieprasījums pēc transporta un uzglabāšanas nozares pakalpojumiem Latvijā.

Transporta nozarē gads iesācies ar plusu

Pirmie šā gada dati attiecībā uz norisēm Latvijas transporta nozarē ir optimismu raisoši. Tas skaidrojams ar labvēlīgas pasaules tautsaimniecības konjunktūras saglabāšanos, ko diemžēl draud aptumšot nenoteiktības pieaugums, kas saistīts gan ar neskaidrībām par to, kā veidosies pasaules lielvalstu savstarpējās ekonomiskās attiecības, gan ar iepriekšējos gados notikušo parādu apjomu kāpumu. Tas kopējo izaugsmi padara aizvien trauslāku un, domājams, ka nemetīs līkumu arī transporta nozares uzņēmumiem.

Vai Ziemeļi kļūs par Suecu?

Par Ziemeļu jūras ceļu tradicionāli tiek uzskatīts ap 5600 kilometru liels attālums no Jaunās zemes arhipelāga līdz Beringa jūras šaurumam pa Ziemeļu ledus okeāna jūrām un arī Klusā okeāna Beringa jūru.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide