SM norādīja, ka patlaban prāmis no Ventspils uz Nīnashamnu Zviedrijā kursē astoņas reizes nedēļā, savukārt prāmis no Liepājas uz Trāvemindi Vācijā kursē sešas reizes nedēļā.
Tāpat SM skaidroja, ka pagājušajā gadā ro-ro jeb "roll on/roll off" kravu pārvadājumu apmēri caur Latvijas ostām nedaudz samazinājās un papildu jaunas prāmju līnijas nav bijis iespējams atklāt.
Vienlaikus ministrijā norādīja, ka, ņemot vērā pašreizējo ģeopolitisko situāciju, Latvijas ostās pērn kopā pārvadātais apmērs - 172 570 transporta vienību, joprojām ir nozīmīgs, uzsvēra SM.
LETA jau rakstīja, ka pagājušajā gadā Latvijas ostās pārkrāva 3,402 miljonus tonnu ro-ro kravu, kas ir par 12,4% mazāk nekā 2022.gadā.
Tāpat ziņots, ka Zviedrijas prāmju operatora "Stena Line" prāmji starp Ventspili un Nīnashamnu, kā arī starp Liepāju un Trāvemindi kursē kopš 2012.gada.
Savukārt Igaunijas prāmju operators "Tallink" pērn paziņoja, ka tuvākajā nākotnē neplāno atjaunot prāmju satiksmi no Rīgas uz Stokholmu Zviedrijā, kas no 2020.gada tika apturēta Covid-19 pandēmijas dēļ.
Kompānijā iepriekš skaidroja, ka pēc diviem izaicinošiem gadiem pandēmijā, kam sekoja ģeopolitisks un ekonomisks satricinājums saistībā ar karu Ukrainā, "Tallink" nolēma koncentrēties uz operāciju pārbūvi un darbības atjaunošanu galvenajos maršrutos, proti, starp Igauniju, Somiju un Zviedriju.
Tāpat ziņots, ka 1962.gadā dibinātais ģimenes uzņēmums "Stena Line" ir viena no Eiropas lielākajām prāmju kompānijām ar 39 kuģiem un 18 maršrutiem Ziemeļeiropā, gadā veicot 27 000 reisu. Tās apgrozījums gadā pārsniedz pusotru miljardu eiro.