Kad ir iesāktas valstiskas reformas veselības aprūpē, to īstenošanai ir nepieciešama pastāvība, mērķtiecība un kompetence. Pašas ministres prombūtne jau ir problēma, kas raisa bažas par plānoto reformu ieviešanas spēju.
Virzīt uz valsts sekretāra amatu kandidātu, kuram ir labākajā gadījumā vispārīgs priekšstats gan par veselības aprūpes nozari, gan uzsākto reformu gaitu un, būtiski, kuram nav zināmas dažādās un pamatotās prasības no nevalstiskā sektora puses, kas darbojas veselības nozarē (tai skaitā, Ārstu biedrībā, Ģimenes ārstu asociācijā, Slimnīcu biedrībā, SIFFA un daudzās citās), ir ļoti riskants solis. Vietā ir jautājums - vai pati ministre un Ministru prezidents apzinās riskus, kādi pavada izraudzīto kandidātu?
Nav apšaubāma Aivara Lapiņa pieredze un kompetence valsts pārvaldē un savā attiecīgā nozarē. Taču veselības nozare šobrīd pieprasa papildus arī citas kompetences - pārmaiņu vadību, spēj rast vienprātību ar dažādām interešu grupām un, pats galvenais, tūlītējas zināšanas par veselības aprūpes nozari.
Uzskatu, ka piedāvātā valsts sekretāra kandidatūra ir nopietns risks uzsāktajām reformām un visai veselības nozarei.
Aicinu Ministru prezidentu un veselības ministri patiešām atbildīgi izturēties pret veselības aprūpes nozari, uzsāktajām reformām un piedāvāt kandidātu, kuram atbilstošas kompetences veselības nozarē. Kandidātu, kurš ir spējīgs īstenot pārmaiņu vadību un nodrošināt uzsākto reformu gaitu ministres prombūtnes laikā.
Uzskatu, ka Veselības ministrijas valsts sekretāra amata kandidāts ir jānominē un jāvirza ministram, kurš aizvietos ministri viņas prombūtnes laikā.