Stratēģiskā investora piesaistē nedrīkst atkāpties no uzstādījuma valstij saglabāt 51% airBaltic akciju. Investoru piesaiste pati par sevi ir drošības jautājums, jo īpaši tādā nozarē kā aviācija. Ir virkne kritēriju, kas ir jāizpilda gan ārvalstu, gan vietējiem investoriem, un diemžēl līdz šim mēs nevaram lepoties ar spīdošiem labās prakses piemēriem, kur Latvijas valstij stratēģiski svarīgi objekti ir veiksmīgi nodoti investoru rokās. Pieredzes ir dažādas, tādēļ es skeptiski vērtēju ieceri pilnībā privatizēt airBaltic.
Manuprāt, ir jāņem vērā arī fakts, ka aiz muguras ir virkne nepopulāru lēmumu attiecībā uz kompānijas glābšanu vairāku gadu garumā. Valsts ir ieguldījusi ievērojamus finanšu līdzekļus miljoniem eiro apmērā. Visbeidzot ir atjaunota airBaltic stabilitāte, palielināta ekonomiskā un stratēģiskā nozīme. Uzskatu, ka šādā brīdī pilnībā zaudēt ietekmi nacionālajā aviokompānijā, Latvija nevar atļauties. Tas būtu tuvredzīgi un negodīgi pret Latvijas iedzīvotājiem, kuriem vairākus gadus ir skaidrots, kāpēc būtiski ir nodokļu maksātāju naudu ieguldīt tieši nacionālās aviokompānijas airBaltic glābšanā, tā vietā, lai līdzekļus novirzītu, piemēram, izglītībai, veselībai, aizsardzībai.
Nedrīkst arī aizmirst, ka airBaltic biznesa attīstības kurss, kura laikā kompānijai ir izdevies stiprināt savu un arī Latvijas valsts reputāciju, ar jebkura jauna investora piesaisti, Latvijas valstij zaudējot ietekmi kompānijā, tiks apdraudēts. Īsā laikā Latvijas veiksmes stāsts aviācijas nozarē var kļūt par pagātni, jaunajam investoram tiešos avio savienojumus vairs neturpinot, bet gan sākot uzturēt pavisam citas, Eiropas lidsabiedrības, kuras šobrīd saskaras ar daudziem izaicinājumiem.
reptilis
tādi esam
šlipse