"Man ir izveidojusies cieša sadarbība ar Latvijas Valsts kontroli transporta nozares sakārtošanā. Augsti vērtēju Valsts kontroles ieteikumus gan Rail Baltica, gan dzelzceļa pārvaldības, gan citos nozarei būtiskos jautājumos," norādīja ministrs, piebilstot, ka attiecīgi ziņojuma secinājumi ministrijai nav pārsteigums.
Viņš pauda, ka Rail Baltica ir pirmais šāda apjoma pārrobežu infrastruktūras būvniecības projekts Baltijas valstīs, kura īstenošanā katrā valstī ir iesaistītas daudzas ieinteresētās puses.
"Jau stājoties amatā secināju, ka šī projekta īstenošana Latvijā var kavēties, tāpēc 2019.gada laikā SM piedāvāja organizatoriskus un operacionālus risinājumus projekta īstenošanas paātrināšanai, tostarp projekta ieviešanas koncentrēšanu vienā uzņēmumā AS RB Rail," norādīja ministrs, piebilstot, ka 2019.gada 6.decembrī Baltijas valstu premjeri vienojās rast kopīgu risinājumu Rail Baltica integrētai projekta ieviešanas modeļa izveidei.
Linkaits pauda, ka pašreiz norit projektēšanas fāze Rail Baltica trases sarežģītākajos posmos Latvijā. Turklāt ir pabeigta tehnisko risinājumu izstrāde Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā Rīga, notiek projektēšana Rīgas Centrālajai stacijai un noslēgts līgums par tās būvniecību, kā arī tiek projektēti ap 140 kilometri no kopējās 265 kilometrus garās trases līnijas Latvijā.
Ministrs pauda, ka auditoru ziņojumā uzsvērts arī projektam būtiskais faktors - finansējuma pieejamība. Viņš uzsvēra, ka Rail Baltica projekts Latvijā ir valdības prioritāšu sarakstā un tiek veikti visi pasākumi, lai to veiksmīgi īstenotu - projektam līdz šim ir nodrošināti 800 miljoni eiro, un plānots šī gada februārī iesniegt nākamos Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta pieteikumus nepieciešamā finansējuma piesaistīšanai.
Jau ziņots, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas augstāko revīzijas iestāžu apvienotajā revīzijā secināts, ka Rail Baltica projekts varētu pārsniegt apstiprināto budžetu un ieviešanas laika grafiku.
kaitniecība