TV3 raidījums Nekā Personīga svētdien vēstīja, ka Rīgā top plāns par iebraukšanas maksas ieviešanu centrā. Publiski plaša informācija par ieceri netiek sniegta, taču tiekot plānots, ka nodeva būs pieci eiro un ka maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētas centru ieskaujošo dzelzceļa loku.
Spunde norādīja, ka pagaidām ar alianses biedriem atsevišķa saruna, kurā tiktu izvērtēta šī iecere, bijusi nav, taču kopumā ideja neesot nekas jauns un šāda sistēma strādājot vairākās Skandināvijas valstīs.
"Patlaban iedarbināt šo sistēmu Rīgā būtu neprāts, jo mums nav park'n'ride sistēmas, kas paredz auto stāvlaukumu izbūvi, un arī sabiedriskā transporta kapacitāte ir nepietiekama," sacīja Spunde.
Spunde atzīmēja, ka pašlaik par ieceri trūkst skaidras informācijas. "Patlaban mēs runājam par ļoti aptuvenu informāciju, ko izlobām no vairākiem avotiem. "Rīgas tēviem" vajadzētu skaidri pateikt - kas tad īsti notiek, lai nav jāmaldās un lai nav nekādu negatīvu spriedelējumu. Tā ir totāla pašvaldības komunikācijas kļūda," sprieda Spunde.
Līdzīgu viedokli aģentūrai LETA pauda biedrības Pilsēta cilvēkiem valdes priekšsēdētāja vietnieks Mihails Simvulidi. Viņaprāt, ideja ir vērtējama pozitīvi, taču sākotnēji pamatīgi jāpielāgo pilsētas satiksmes infrastruktūra - jāizveido stāvlaukumi, jāpadara ērtāks sabiedriskais transports un jāizbūvē pienācīga infrastruktūra velo braucējiem.
Viņa ieskatā, iebraukšanas maksai būtu jābūt vienā līmenī ar sabiedriskā transporta biļetes cenu - ap diviem eiro.
"Ja cilvēkiem nebūs, kur atstāt mašīnas un iebraukšanas maksa būs nesamērīgi augsta, visi apkaimju iedzīvotāju pagalmi būs pārpildīti ar mašīnām un tās tiks atstātas kur pagadās," sacīja Simvulidi.
Simvulidi uzskata, ka sistēmas ieviešana visvairāk ietekmēs tos iedzīvotājus, kuri mēro tālāku ceļu un brauc uz Rīgu no blakus novadiem. Rīgas autobraucēji, viņaprāt, aizvien vairāk izvēlēsies pārvietoties ar velosipēdiem.
Tālis
ee
a ko ta nu?