Asociācijā norādīja, ka kompensāciju par ārstēšanās izdevumiem tieši koronavīrusa saslimšanas gadījumā apdrošinātā persona var saņemt, ja konkrētajā valstī nav izsludināta epidēmija, tomēr daži apdrošinātāji sedz arī epidēmijas risku.
"Vairākiem apdrošinātājiem ceļojumu polišu noteikumos epidēmija un pandēmija ir iekļauta izņēmumos kā nepārvarama vara (force majeure). Tātad, ja persona saslimst ar koronavīrusu pēc tam, kad valstī izsludināta epidēmija, tad par zaudējumu atlīdzināšanu jājautā apdrošinātājam - daļa apdrošinātāju šos nepārvaramas varas izdevumus nesegs, bet daži tomēr sedz arī epidēmijas risku," klāstīja asociācijā.
Tāpat asociācijā norādīja, ja persona nokļuvusi karantīnas zonā, katras valsts institūcijām ir jāparūpējas par karantīnā esošo personu iztikas minimumu. Apdrošinātāji lielākoties nesedz ikdienas lietošanas preču un pārtikas izdevumus, taču daži apdrošinātāji segs klientiem pārtikas, naktsmītnes izdevumus un arī jaunu biļešu iegādi, lai nokļūtu mājās, bet tas būs tikai tad, ja klienta polise ietver ceļojuma izmaiņu risku.
Līdzīga situācija, pēc asociācijā paustā, ir ar atcelta, pārcelta vai pārtraukta ceļojuma izmaksām - daļa apdrošinātāju šos izdevumus nesedz, jo ceļojuma izmaiņu iemesli, kuros klientam ir tiesības uz atlīdzību, ir norādīti noteikumos, bet koronavīruss nav šo iemeslu starpā. Taču citi apdrošinātāji sedz arī zaudējumus atcelta vai mainīta ceļojuma dēļ ar nosacījumu, ka klients ceļojumu un arī apdrošināšanas polisi bija iegādājies pirms konkrētajā teritorijā tikai izsludināta epidēmija vai Ārlietu ministrija bija izplatījusi brīdinājumu turp nedoties.
Tajā pašā laikā, ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums, kas nav saistīts ar koronavīrusu, piemēram, cilvēks lauzis kāju, pazaudējis dokumentus vai viņam nozagta bagāža - atlīdzību varēs saņemt, ja šos riskus iekļauj polise, tostarp arī epidēmijas teritorijā.
Asociācijā norādīja, ka maksimālā atlīdzība ir norādīta katrā ceļojuma polisē - katram riskam ir noteikts atlīdzības limits. Parasti pie polises apdrošināšanas kompānija piedāvā vairākus variantus ar mazāk vai vairāk iekļautiem riskiem un dažādiem limitiem – sākot ar pamata paketi (tikai medicīniskie izdevumi un repatriācija, nelaimes gadījumi), un turpinot ar bagātīgākiem segumiem un lielākiem limitiem.
"Klients pats izvēlas, cik apjomīgu segumu vēlas iegādāties. Ja klients būs iegādājies polisi ar ceļojuma izmaiņu limitu 1000 eiro, tad maksimālā atlīdzība par ceļojuma atcelšanu vai pārplānošanu būs 1000 eiro, ja arī reālās izmaksas to pārsniedz. Savukārt medicīniskās palīdzības un repatriācijas atlīdzību limiti visbiežāk ir augsti, desmitos un pat simtos tūkstošu eiro," minēja asociācijā.
Tāpat asociācijā piebilda, ka atlīdzību apdrošinātāji izmaksā atbilstoši Apdrošināšanas līguma likuma nosacījumiem par apdrošināšanas atlīdzības lēmuma pieņemšanas un izmaksas termiņu.
Atbildot uz jautājumu, vai arī lidsabiedrības un tūrisma kompānijas apdrošina riskus šādiem gadījumiem, asociācijas pārstāvji atzina, ka šāda informācija asociācijai nav, tomēr, domājams, ka apdrošināšana pret šādiem riskiem drīzāk ir rets izņēmums un lielākajai daļai lidsabiedrību un tūrisma kompāniju apdrošināšana pret šādiem riskiem nav.
Jau vēstīts, ka Latvijā pirmais Covid-19 gadījums tika reģistrēts 2.martā, savukārt līdz šim kopumā saslimšana ar jauno konoravīrusu apstiprināta sešiem cilvēkiem.
dilemma