Portāls Diena.lv jau vēstīja, ka otrdiena valdībā apstiprināti Pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili noteikumi, kas paredz ieviest Latvijā kopbraukšanas regulējumu atbilstoši 2017. gada 28. septembrī pieņemtajiem grozījumiem. Komentējot valdības apstiprināto redakciju, Krūmiņš Diena.lv sacīja: "Izņēma dažus punktus, kas mums nepatika, bet ir palikušas birokrātijas prasības, ar ko esam neapmierināti".
Viņš skaidroja, ka valdībā atbalstītā redakcija nosaka, ka personai, kura vēlēsies sniegt kopbraukšanas pakalpojumu, vienīgā iespēja būs reģistrēt uzņēmumu. Krūmiņš uzskata, ka "pašnodarbinātā reģistrācija ir daudz ērtāka, bez papildu birokrātijas, bet nodokļu nomaksa Latvijai ir vienāda." Tas esot rets gadījums, ka kādā nozarē Latvijā neļauj personai strādāt kā pašnodarbinātajam.
Tāpat Taxify neapmierina, ka persona varēs izmantot tikai uz savu vārdu reģistrētu transporta līdzekli.
"Šim ierobežojumam arī ir grūti saskatīt leģitīmu mērķi, ja es, piemēram, esmu students, man nav pašam savas automašīnas, bet man brīvdienas ir brīvas, es gribu nopelnīt papildus ienākumus un atbilstu visām pārējām prasībām, bet tomēr nevaru paņemt savas mammas vai tēva automašīnu, lai veiktu pārvadājumus," likuma punktu kritizēja Krūmiņš. Viņaprāt, ierobežojumi veikti, lai būtu pēc iespējas mazāk cilvēku, kuri būtu gatavi piedāvāt pakalpojumus.
Krūmiņš norādīja, ka "tas viennozīmīgi ir taksometru lobijs". Tirgū ir ienācis jauns konkurents un tehnoloģijas - taksometru nozare ar to nav mierā, jo samazināsies tirgus daļa.
Iepriekš, kā portāls Diena.lv jau vēstīja, Taxify bija minējuši, ka, ja pieņemtu grozījumus tā brīža redakcijā, uzņēmums varētu pamest Latviju. Krūmiņš apstiprināja, ka ir veikti grozījumi divos galvenajos punktos, kas Taxify ievērojami apgrūtinātu darbību un mudinātu pamest Latviju - proti, sākotnēji bija iestrādāta prasīja, ka visi dati uzņēmuma jāglabā Latvijā, bet, ņemot vērā, ka Taxify darbojas 25 citās valstīs un visi dati centrāli tiek glabāti Vācijā, šāda sistēmas pārstrādāšana, iespējams, būtu pārāk neizdevīga lielo izmaksu dēļ. Tāpat arī veiktas izmaiņas punktā, kas noteica sociāla nodokļa maksāšanu, pirms saņemta taksometra vadītāja kartiņa.
Pašlaik uzņēmums turpinās darbību Latvijā.
vasja
taida9
bandītus ārā