Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -2 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Politisko spēļu nianses

Visai savdabīgas ir divu valdības koalīcijas partneru – Jaunās Vienotības un Progresīvo – attiecības, proti, ja valdībā vismaz ārēji abi politiskie spēki sadarbojas diezgan ciešami un necenšas viens otru paklupināt, pilnīgi noteikti to nevar teikt par attiecībām Rīgas domē.

Būtībā jau kopš šīs domes darba sākuma, kad Progresīvie un Jaunā Vienotība vēl strādāja vienotā koalīcijā, nevarēja nepamanīt, ka attiecības starp abu politisko spēku pārstāvjiem, maigi sakot, nebija tās labākās. Vai tam iemesls bija konkrētu cilvēku personiskās attiecības vai kādu interešu sadursmes, taču bija skaidri jūtams, ka sastrādāšanās domē īsti nevedas. Un likumsakarīgs noslēgums šīm attiecībām arī beigu beigās pienāca līdz ar konfliktu saistībā ar bijušo Rīgas domes Satiksmes departamentu (tagad Ārtelpas un mobilitātes departaments (ĀMD)). Tajā brīdī arī pienāca gals "pārmaiņu koalīcijai" Rīgas domē, turklāt interesanti, ka pārējie sabrukušās koalīcijas partneri palika kopā ar Jauno Vienotību, vēl klāt paķerot pāris izbijušo opozicionāru, bet Progresīvajiem tagad nākas sēdēt opozīcijā. Un diezgan likumsakarīgi, ka patlaban saistībā ar korupcijas skandālu, kurā ierauts tagadējā ĀMD vadītāja vietas izpildītājs Jānis Vaivods, Progresīvie izmanto "lielisko brīdi", lai publiski un īpaši skaļi kauninātu Jaunās Vienotības redzamākos domes politiķus, tostarp prasot mēra Viļņa Ķirša atkāpšanos no amata – gan tikai mutiski, jo nekāds oficiāls papīrs, lai rosinātu neuzticības izteikšanu mēram, šķiet, nemaz netiek rakstīts.

Nevar izslēgt, ka Progresīvie arī nemaz neplāno neko vairāk par publisku izbļaustīšanos darīt, kam iemesls varētu būt bažas, ka šāds viņu demaršs pret Jauno Vienotību Rīgas pašvaldībā varētu radīt ne tās labākās atskaņas valdības koalīcijā. Jo nevienam nav noslēpums, cik ļoti satiksmes ministra amatā šobrīd klibo Progresīvo pārstāvis Kaspars Briškens, kura pārraudzītajā nozarē nepaiet teju neviena diena bez kādām problēmām – vai tas ir pasts vai nebraucošie elektrovilcieni, vai nesaprotamā situācija ar gadsimta projektu Rail Baltica, vai sabiedrisko autobusu joma – pat nav būtiski, jo skandāli un problēmas ar ikvienu no šīm jomām ir nemitīgi, un izskatās, ka ne ministrs, ne viņa komanda īsti pat nezina, no kuras puses ķerties problēmu risināšanai klāt. Kas attiecīgi ļauj izteikt pieņēmumu – ja Progresīvie Rīgā mēģinās nogāzt Ķirsi, arī Briškens valdībā var kļūt par peramo zēnu. Turklāt Progresīvajiem šo krupi nāktos norīt, jo diez vai viņi ir gatavi atteikties no būšanas valdībā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē