Tāpat kā pērn, arī šogad Baltijas valstis izstādē piedalīsies ar kopīgu stendu, kuru rotās katrai valstij raksturīgs foto un nacionālie tūrisma saukļi - Lithuania. Get more (Iegūsti Lietuvā vairāk), Estonia. Positively surprising (Pozitīvi pārsteidzošā Igaunija) un Latvia. Best enjoyed slowly (Izbaudi Latviju nesteidzoties), informēja Briede.
"Japāna pieder pie tālā tirgus valstīm, kur veikt mārketinga aktivitātes katrai Baltijas valstij atsevišķi nebūtu racionāli. Tāpēc atbilstoši Baltijas valstu apvienotās tūrisma komitejas darba plānam strādājam Japānā kopā un jau vairākus gadus izmantojam vērtīgo iespēju piedalīties nozares izstādē, kuru apmeklē gan profesionāļi, gan plaša sabiedrība," informēja TAVA tūrisma tirgus speciāliste Inguna Žīgure.
Šogad piedalīšanos izstādē JATA Tourism EXPO Japan nozīmīgāku dara vienlaikus notiekošais Āzijas un Eiropas sanāksmes jeb ASEAM tūrisma simpozijs. ASEAM ir neformāla dažādu līmeņu starpvalstu sadarbības platforma, kas izveidota 1996.gadā ar mērķi stiprināt Āzijas un Eiropas attiecības politikā, ekonomikā, kultūrā, sociālajā jomā un arī tūrismā, informēja Briede.
Simpozija uzmanības centrā būs tūrisma attīstības jautājumi, lai sekmētu tālāku nozares izaugsmi. Rīkotāji uzsvēruši, ka Eiropa ir populārākais tūrisma galamērķis, kuru 2014.gadā apmeklēja par 4% jeb 22 miljoniem tūristu vairāk, kopumā 588 miljoni, nekā gadu iepriekš. Savukārt Āzijas un Klusā okeāna reģionā, pēc Pasaules tūrisma organizācijas datiem, pērn bija 5% pieaugums jeb tūristu skaits palielinājās par 13 miljoniem, kopā 263 miljoni.
"Japānas tirgū sekmīgi strādājam jau vairākus gadus. Piedalīšanās simpozijā dos iespēju šo tirgu iepazīt tuvāk. Paredzētas saistošas diskusijas un vērtīga pieredzes apmaiņa," informēja TAVA direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava.
Izstādē JATA Tourism EXPO Japan šogad, tāpat kā pērn, piedalīsies apmēram 150 valstis un reģioni. Tradicionāli izstādes laikā notiek dažādi sarīkojumi, piemēram, Tūrisma forums un mediju tikšanās. Šā gada foruma tēma ir tūrisms un kultūra. Tajā tiks pārrunāts daudz nozīmīgu jautājumu - par to, kā atrisināt dilemmu starp kultūras un vēstures mantojuma saglabāšanu un tā izmantošanu tūrismā, par radošās industrijas lomu kultūras veicināšanā un tūrisma atbalstīšanā, par tūrisma sadarbību ar kino, mūziku, dizainu un citām tēmām, informēja Briede.
Iespēja popularizēt Latvijas tūrismu būs arī mediju sarīkojumā, kurā paredzējuši piedalīties apmēram 90 šā biznesa profesionāļu. "Japāna ir valsts, kur joprojām liela nozīme ir drukātajiem izdevumiem, bet sevišķs spēks piemīt televīzijai. TAVA mārketinga partneris Japānā - uzņēmums Foresight Marketing - sola mums ne vienu vien tikšanos ar žurnālistiem, ko Latvijas puse centīsies izmantot visā pilnībā," uzsvēra Žīgure.
Baltiešu stendā tiks piedāvāti vairāki izdevumi par Latviju un Baltiju japāņu valodā. Kopā ar TAVA komandu stendā strādās arī pārstāvji no mūsu valsts tūrisma uzņēmumiem "Baltijas ceļojumu grupa" un Con-ex.
Pērn starptautisko tūrisma izstādi JATA Tourism EXPO Japan, ko rīko Japānas Ceļojumu aģentu asociācija (Japan Association of Travel Agents) sadarbībā ar Japānas Ārlietu ministriju un Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministriju, apmeklēja apmēram 160 000 interesentu, informēja Briede.