Lidostā Rīga apkalpoto pasažieru skaits pagājušajā gadā pieauga par 10,5%. Straujāka izaugsme nekā Rīgas lidostai pērn bija Vīnes lidostai un Milānas Malpensas lidostai.
Tāpat lidostā norādīja, ka lidostas Rīga izaugsme pērn bija vairāk nekā divas reizes straujāka nekā vidēji Eiropā, kur atbilstoši ACI ziņojumam pasažieru skaits palielinājās par 3,3%.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) minēja, ka ir aicinājis Latvijas aviācijas nozari būt ambiciozākai un kļūt spēcīgākai ne tikai reģiona, bet arī Eiropas kontekstā.
"Nozare neapšaubāmi var dot vēl lielāku pienesumu valsts tautsaimniecībai, un lidostas Rīga izvirzītais stratēģiskais mērķis biznesa attīstībai Ziemeļeiropas tirgū ir svarīgs solis šajā virzienā," viņš pauda.
Savukārt lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce norādīja, ka jaunais 12 miljonu pasažieru terminālis un savienojums ar Rail Baltica dzelzceļa līniju pēc dažiem gadiem pilnībā izmainīs lidostu Rīga vizuāli, un uzņēmumam ir pienācis laiks pārmaiņām arī pēc būtības.
"Mūsu mērķis ir kļūt par Ziemeļeiropas reģiona gaisa satiksmes centru, uzsvaru liekot uz tranzīta pasažieru plūsmas piesaisti un tālsatiksmes lidojumu attīstību. Mūsu gatavību veiksmīgi konkurēt Ziemeļeiropas reģionā nosaka sabalansēta un ilgtspējīga biznesa plānošana vidējā un ilgtermiņā. Tas ir ļāvis, saglabājot konkurētspējīgus tarifus, izveidot aviokompānijām pievilcīgu lidlauka infrastruktūru, kas ir modernākā reģionā," minēja Līce.
Tajā pašā laikā Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs pauda gandarījumu, ka Latvija var konkurēt ne vien ar kaimiņvalstīm, bet arī lielajām Eiropas valstīm.
"Tam pamatā ir valsts atvērtība gan jauniem spēlētājiem aviācijas jomā, gan esošo spēlētāju iespējas un vēlme pielāgoties klientu vajadzību apmierināšanai, piemēram, pēc jauniem lidojumu galamērķiem un plašākām tranzīta iespējām caur lidostu Rīga. Vienlaikus straujā attīstība rada arvien jaunus izaicinājumus, lai arī nākotnē Rīga būtu Baltijas valstu centrālā lidosta - ir aktīvi jāstrādā pie lidostas infrastruktūras attīstības, neaizmirstot arī vides jautājumus, lai nākotnē Latvijā būtu straujāk augošā un zaļākā aviācija," minēja Gorodcovs.
Jau ziņots, ka pagājušajā gadā lidosta Rīga apkalpoja 7,798 miljonus pasažieru, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2018.gadā.
Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. No lidostas Rīga ziemas sezonā iespējams doties uz vairāk nekā 70, bet vasaras sezonā - uz vairāk nekā 100 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības.
Zviedz Zirgs