Kā skaidro amatpersona, risinājums, kad vairākas ostas apvienotas vienā uzņēmumā, pašlaik funkcionē mūsu kaimiņvalstī Igaunijā, kur vienkopus visas Igaunijas ostas ir apvienotas vienā valsts uzņēmumā Tallinas osta. "Uzskatu, ka Latvijas apstākļos šāds modelis ir grūti realizējams un sevi neattaisnos. Pirmām kārtām tāpēc, ka visām trim Latvijas ostām ir noteikts brīvās ekonomiskās zonas statuss, turklāt katrai no tām ir savs likums un sava brīvās ekonomiskās zonas noteikumu pielietošanas kārtība".
Ameriks skaidro, ka valdībā nupat ir akceptēts arī priekšlikums pagarināt brīvās ekonomiskās zonas režīmu gan Rīgā, Liepājā, gan Ventspilī no 2017.-2030.gadam, "līdz ar to, skatoties arī nākotnes perspektīvā, šāds vienas valsts uzņēmuma pārvaldes modelis nav uzskatāms par lietderīgu, tas neveicinātu nedz jaunu investīciju piesaisti, nedz veiksmīgu konkurētspēju ostām savā starpā".
Kā ziņots, šonedēļ prezentētajā KPMG pētījumā Kravu pārvadājumu nozare Latvijā secināts, ka visām trīs lielākajām Latvijas ostām, Rīgai, Ventspilij un Liepājai, nepieciešams izstrādāt vienotu ilgtermiņa stratēģiju un izveidot vienotas administrācijas un uzraudzības iestādi.
Pētījuma autori uzskata, ka trīs atsevišķu konkurējošu ostu pastāvēšana relatīvi ierobežotā tirgū nenāk par labu jūras transporta tirgum Latvijā.
Patlaban sīvā ostu konkurence reģionā Latvijas konkurētspēju iespēju negatīvi, ko, piemēram, nevarot teikt par Klaipēdas ostu, uzsvēra KPMG pārstāvji. Tāpat ostām ieteikts orientēties uz pievienotās vērtības kāpināšanu, piemēram, domājot par ražotņu izveidi.