Kodeksu šodien parakstījuši Bite, Tele2, Latvijas Mobilais telefons (LMT), Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija, kā arī Latvijas Telekomunikāciju asociācija.
Noteikumi paredz, ka telemārketinga zvanus varēs saņemt tikai tie klienti, kas iepriekš devuši tiem savu piekrišanu. Pie tam komerciāla paziņojuma saņēmēja piekrišanai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, kā arī brīvi izteiktai, veicot aktīvu darbību.
Iepriekš atzīmēti lauki, piekrišanas ietveršana kopējā noteikumu tekstā vai komerciāla paziņojuma saņēmēja klusēšana vai atturēšana no darbības un cita veida pasīva rīcība nav uzskatāma par iepriekš dotu piekrišanu.
Jaunie noteikumi neattieksies uz biznesa piedāvājumu izteikšanu juridiskām personām, sazinoties ar to pārstāvjiem. Tāpat operatori varēs veikt telemārketinga zvanus saviem klientiem.
"Atzinīgi novērtējam operatoru sperto soli. Labas prakses kodeksa ievērošana nodrošinās to, ka citu mobilo sakaru operatoru klienti turpmāk bez iepriekšējas nepārprotamas piekrišanas netiks traucēti ar dažādiem operatoru pakalpojumu un preču piedāvājumiem un zvaniem, kas brīžiem tiek veikti arī vēlās vakara stundās un brīvdienās," stāsta Latvijas Telekomunikāciju asociācijas prezidents Pēteris Šmidre. "Šis ir nozīmīgs solis nozarē, kas parāda - mobilo sakaru operatori izrāda gatavību sadarboties ar patērētāju aizsardzības organizācijām, lai respektētu klientu privātuma intereses."
Viņš aicina kodeksam pievienoties ikvienu elektronisko sakaru komersantu, kas sniedz pakalpojumus Latvijā.
"Šī ir vēsturiska diena, jo vienotu telemārketinga standartu noteikšana telekomunikācijas nozarē ir kā Latvijas iedzīvotāju, tā tirgus interesēs," komentē Tele2 komercdirektors Raivo Rosts.
"Atbalstot godprātīgu telemārketinga praksi Latvijā un rūpējoties par klientiem, mēs esam priecīgi pievienoties šai iniciatīvai," turpināja Rosts. "Kodekss nosaka visiem tirgus spēlētājiem vienādus un skaidrus telemārketinga principus, kas respektē katra uzņēmuma klientu intereses un privātumu. Parakstītos nosacījumus savās telemārketinga aktivitātēs sāksim ievērot, kā paredzēts, no 25.augusta."
Tikmēr Bites klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča norādīja, ka Bitei vienmēr ir bijis ļoti svarīgi ieklausīties klientos. "To esam darījuši vairākkārt, gan brīdinot par paaugstinātas maksas zvaniem, gan ļaujot uzstādīt izmaksu kontroles limitu. Jau pirms tam jutām, ka telemārketinga nozare nav sakārtota, un ne tikai telekomunikācijās, tāpēc šis būs labs piemērs arī citām nozarēm," viņa uzsvēra.
"No 25.augusta neviens, kurš nevēlas tikt traucēts ar zvaniem par citu operatoru mobilo sakaru piedāvājumiem, tos nesaņems," turpināja Stankeviča. "Protams, tiem, kas aizvien par ērtāku uzskata veidu, kad operators zvana un pastāsta par saviem piedāvājumiem, ir tikai jādodas pie tā, no kura vēlas saņemt jaunumus un piedāvājumus, un jāsniedz sava piekrišana."