Tā tapa "Hotmail". Jaunais serviss tika pilnībā realizēts ar pārlūka iespējām, tādējādi iekšējais projekta nosaukums, bija "HoTMaiL", kur lielie burti sastādīja saīsinājumu HTML, kas ir mājas lapu programmēšanas valoda. Tika piesaistīts investors "Draper Fisher Ventures" ar 300000 ASV dolāru ieguldījumu un 1996. gada 4. jūlijā jauno servisu tiešsaistē ieraudzīja pasaule.
Iespējams, visi nezina, taču Hotmail attīstības sākumā projektu ieraudzīja tieši Igaunijas investors Stevs Jūrvetsons, kurš ieguldīja naudu turpmākajā servisa attīstībā un 1997. gadā pārdeva straujo augošo projektu Microsoft par aptuveni 400 miljoniem ASV dolāru! Atminoties vēl pāris faktus par Skype, Microlink un citiem darījumiem, domāju, ka uz Igaunijas un tās piesaistītiem investoriem varam noraudzīties ar zināmu cieņu par spēju šādi strādāt pasaules IT tirgū. Kopš 1996. gadā lietotājiem piedāvātajiem 2 Mb apjoma e-pastu uzturēšanai, šodien jau Microsoft paspārnē "Hotmail" serviss piedāvā 5 Gb informācijas apjoma uzglabāšanu "labam sākumam", vīrusu aizsardzību, lietotāja kalendāru uzturēšanu un neskaitāmus citus servisus, tajā skaitā "SkyDrive" mākoņdisku.
Microsoft vairākas reizes mainīja e-pasta servisa nosaukumu, kamēr 2007. gadā Hotmail ieguva savu šodienas nosaukumu – "Windows Live Hotmail". Šobrīd projekts ir integrēts ar citiem mākoņservisiem un sastāda konkurenci diviem citiem tirgus līderiem – Yahoo un Gmail. Saskaņā ar 2010. gadā veiktiem aprēķiniem, Hotmail lietotāju skaits ir sasniedzis 364 miljonus lietotāju, "Gmail" 191 miljonu un "Yahoo! Mail" 280 miljonus. Pēdējā gada laikā līdz ar 2004. gadā izveidotā "Gmail" mākoņpakalpojumu un Android platformas strauju attīstību pieļauju, ka šie skaitļi varētu būt ievērojami mainījušies, taču vietu secība visticamāk vēl būs tā pati.
Laikā, kad jauni IT pakalpojumi un zīmoli veidojas un pazūd kā sēnes, pats fakts par 15 gadu vecumu IT zīmolam, kas spēj noturēt un piesaistīt jaunu auditoriju, jau ir apsveicams.