Iekārtu izstrādājusi Izraēlas tehnoloģiju kompānija Cellebrite, kura, iespējams, palīdzējusi FIB uzlauzt Apple viedtālruņu drošības sistēmu.
Ja piedāvājumu apstiprinās pilsētas pašvaldība, tad Ņujorka kļūs par pirmo pasaules pilsētu, kur pēc negadījuma visiem iesaistītajiem būs jānodod telefons policijai, lai tā pārbaudītu, vai negadījuma laikā avārijā iesaistītie nelietoja telefonu. Šo likuma grozījumu lobē organizācija, kuras vadītāja Bena Libermana dēlu 2011. gadā nobrauca šoferis, kas bija aizņemts, skatoties telefonā.
Libermans šo likumu salīdzinājis ar noteikumiem, kas aizliedz vadīt automašīnu dzērumā. "Kad cilvēki tika saukti pie atbildības par braukšanu dzērumā, tikai tad notika pozitīvas pārmaiņas," preses paziņojumā rakstījis Libermans.
Ja šoferis atteiksies nodot telefonu pārbaudei, viņam tiks atņemta autovadītāja apliecība.
Pēc portāla citētajiem datiem, katru dienu ASV deviņi cilvēki iet bojā, bet vairāk nekā 1500 tiek ievainoti negadījumos, ko izraisa šoferi, kas novērsuši uzmanību no ceļa.
Savukārt Latvijā veiktais pētījums atklāja, ka 74% vadītāju, izdzirdot telefonā paziņojuma skaņu, novērš uzmanību no ceļa. CSDD pārstāvis norādīja, ka īsziņu rakstīšana, vadot auto, ir pat bīstamāka par braukšanu reibumā. Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns CSDD kampaņas Skaties ceļam acīs prezentācijā norādīja, ka telefona lietošana, esot pie stūres, ir pārāk izplatīta parādība. Kā rāda Latvijas faktu' 015.gada maijā veiktā aptauja, 75% autovadītāju pie stūres telefonu lieto sarunām, turklāt 20% to dara bieži, 43% telefonu izmanto īsziņām un 16% - internetam. Savukārt, ja autovadītājs raksta īsziņu, viņa skatiens uz ceļa ir ap 40%, bet prāts - 100% prom no ceļa.