Pēdējos piecus gadus jeb visu līdzšinējo hibrīda dzinēju ēru Formulā 1 ir dominējusi Mercedes komanda, kas izcīnījusi desmit no desmit tituliem. Taču šogad pirmo reizi šajā ērā Formula 1 ir devusies uz pirmo posmu Austrālijā ar citām krāsām favorītu statusā – Ferrari komanda ir vispārliecinošāk aizvadījusi pirmssezonas testus un pat nav centusies vai tīšām slēpusi savu patieso ātrumu. Tas nozīmē, ka vismaz "uz papīra" 2019. gads būs pārmaiņu sezona, kas, iespējams, iezīmēs Mercedes hegemonijas beigas, vismaz uz brīdi...
Pārmaiņas klupina Mercedes
Visacīgākie Formula 1 fani jau ir pamanījuši, ka šogad mašīnas izskatās citādi, lai gan visaptverošas noteikumu maiņas pirms šīs sezonas netika ieviestas. Uz jauno Konkordes līguma termiņa sākumu 2021. gadā Formula 1 vadība gatavo milzīgu noteikumu revolūciju sportiskā, finanšu un arī tehniskā ziņā. Viens no galvenajiem tehnisko noteikumu pārmaiņu mērķiem ir uzlabot apdzīšanas iespējas, ļaujot mašīnām braukt ciešāk citai aiz citas un nezaudēt piespiedējspēku. Lai pārbaudītu gaidāmo pārmaiņu efektivitāti, FIA uzstāja, ka daļēji šie jauninājumi jāievieš jau uz 2019. gada sezonu un jānotestē kaujas apstākļos. Tāpēc šogad formulām redzami ļoti vienkāršoti priekšējie antispārni un lielāka izmēra aizmugurējie antispārni. Pārmaiņas nav būtiskas, un neviens neprognozēja, ka tas ievērojami varētu mainīt spēku samēru, taču ziemas testos kļuva skaidrs, ka Mercedes komanda ir nedaudz sapinusies meistarībā un progresa solis nav bijis tikpat plats kā tiešajiem konkurentiem – Ferrari un Red Bull. Tomēr visiem, kas gaida Mercedes impērijas krišanu Formulā 1, nevajadzētu sapriecāties – komandas solīdā un visaptverošā bāze, darba ētika un finanšu iespējas neļaus konkurentiem ilgi baudīt pārsvaru. Turklāt Hamiltons vien aplī ir pussekundi vērts!
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 15. marta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!