Pēdējo gadu laikā F-1 čempionāts meklējis iespējas, kā papildus aizsargāt pilotu galvu. Vēl 2014.gadā sacensību laikā nopietnās galvas traumās iedzīvojās franču pilots Žils Bjanki, kurš pēcāk zaudēja dzīvību, turklāt 2015.gadā pēc avārijas "IndyCar" sacensībās tieši nepietiekamas galvas aizsardzības dēļ šo pasauli bija spiests atstāt brits Džastins Vilsons, kurš savulaik arī brauca F-1 čempionātā.
Tiesa, vairums F-1 komandu balsojumā bijušas pret Halo sistēmas ieviešanu, tomēr no nākamā gada tā būs obligāta prasība. Sagaidāms, ka tās izskats gan vēl varētu mainīties.
Iepriekš F-1 tika izmēģināts arī priekšējais stikls, taču tas tika atzīts par nederīgu. Vēl pagājušajā nedēļā Lielbritānijas posma treniņbraucienu laikā to uz pavisam neilgu laiku izmēģināja Ferrari pilots Sebastjans Fetels no Vācijas, tomēr viņš atzīmēja, ka redzamība bijusi vāja un viņam reibusi galva.
Halo pirmo reizi tika testēts 2016.gadā, kad to ieviesa Ferrari, bet Red Bull vadītājs Kristians Horners to noraksturoja kā neglītu risinājumu.
Savukārt Mercedes līderis Lūiss Hamiltons no Lielbritānijas sacīja, ka Halo neiederas F-1 formulā, norādot, ka šo sistēmu vēl nepieciešams pilnveidot.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc desmit posmiem līderis ar 177 punktiem ir Fetels, kuram vienu punktu zaudē Hamiltons, kurš šajā posmā "atspēlēja" 19 punktus. Trešais ar 154 punktiem ir otrs Mercedes pilots Valteri Botass no Somijas.
Nākamais F-1 posms nākamnedēļ notiks Ungārijā.
zane