Lauda nomira nepilnu gadu pēc viņam veiktas plaušu transplantācijas. Šī operācija tika izdarīta 42 gadus pēc tam, kad Lauda autosacīkstēs 1976. gadā cieta smagā avārijā, viņa mašīnai ietriecoties Nirgurgringas autosacīkšu trases nožogojumā un aizdegoties.
Lai gan Lauda šajā avārijā zaudēja ausi, viņš turpināja piedalīties sacīkstēs un pēc pasaules čempiona titula iegūšanas 1975. gadā to izcīnīja vēl divas reizes – 1977. un 1984. gadā.
"Trieciens bija tik stiprs, ka ķivere tika norauta no galvas," Lauda vēlāk stāstīja par šo avāriju, kurā arī cieta viņa plauša un viņš pats guva smagus apdegumus. Viņa mašīna Ferrari aizdegās, un viņu izvilka no mašīnas tikai pēc 55 sekundēm.
Jau 42 dienas pēc avārijas Lauda atkal sēdās pie stūres un ieguva 4. vietu Itālijas Grand Prix izcīņas sacīkstēs Moncā.
"Ātra atgriešanās bija daļa no manas stratēģijas nesēdēt mājās un nedomāt, kāpēc ar mani tā noticis," stāstīja Lauda.
Līdz sacīkšu braucēja karjeras beigām 1985. gadā viņš piedalījās 171 Formula 1 sacīkstēs, uzvarot 25 no tām un iegūstot godalgas 54 reizes.
Vēl savas sacīkšu karjeras laikā Lauda nodibināja savā vārdā nosauktu aviosabiedrību Lauda Air. 1991. gada maijā viena tās lidmašīna avarēja pēc izlidošanas no Bangkokas, un šajā avārijā gāja bojā visi 223 pasažieri un apkalpes locekļi.
Lauda deviņdesmitajos gados pārdeva Lauda Air un 2003. gadā nodibināja citu lidsabiedrību Niki, kuru 2011. gadā pārdeva aviokompānijai Air Berlin. 2018. gada janvārī viņš šo lidsabiedrību atpirka un pārdēvēja par Laudamotion, bet vēlāk to pārdeva Īrijas zemo cenu aviokompānijai Ryanair.