Ideja par bagiju būvēšanu radās Agrim Smelterim, uzņēmējam ar pieredzi gan māju būvniecības biznesā, gan alus brūvēšanā. Viņš iegādājies Spānijā ražotu bagiju un sapratis, ka var radīt ko labāku, jo arī autosports viņam vienmēr bijis aktuāls. Tā Agris sācis izpēti, lasījis grāmatas par sporta auto darbības principiem un kopā ar komandu darba procesā apguvis vajadzīgo.
Neuzdodoties par ražošanas ekspertu, Pauls ir devies uz Hornet Factory Racing Team, lai sīkāk izpētītu, kā bagiji top no idejas un rasējuma līdz gatavam braucamrīkam. Pauls ir patīkami pārsteigts jau no paša sākuma, jo Agra un viņa komandas radītie bagiji ir pārdomāti līdz sīkumam, turklāt piemēroti latviešu raženajiem augumiem – bagijā vietas pietiktu arī basketbola spēlētājam.
Hornet Factory Racing Team programmatūra nav panaceja, bet gan instruments, jo viss sākas datora ekrānā ar rasējumu, bet vēlāk lielākā daļa detaļu top uz vietas, amortizatori tiek gatavoti pēc pasūtījuma. Katrai detaļai jābūt vieglai, izturīgai, pietiekami lētai un funkcionālai, lai ģeometrija būtu pareiza un lai auto ripotu. Bagiju detaļas tiek izvirpotas un izfrēzētas, to rāmis ir pašu radīts, stingri kontrolējot metināšanas un procesu secību. Savukārt plakanās metāla detaļas griež ar lāzeru, un tehnoloģijas ļauj tālāk pie 3D detaļas tikt 20 sekunžu laikā, kas ļauj būtiski samazināt izmaksas.
Komanda ir pārliecināta, ka tehniskajā sportā ir, kur augt. To apliecina Jānis Baumanis pēc bagiju testiem, un var droši teikt, ka tajā atrisināta virkne problēmu, kas apļa laikos var daudz atspēlēties.
Kad ieraudzīsim Latvijas bagijus trasē un vai tie ripos arī Eiropas čempionātā, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā.
Šajā Ātruma cilts sezonā Pauls Timrots un raidījuma komanda meklē piedzīvojumus, tehnoloģiju inovācijas, leģendāras personības un interesantus sarunu biedrus. Ātruma cilts katru ceturtdienu skatāma arī LMT Viedtelevīzijā un internetā.