Jānis Roze, benzīngalvu kopienas Es par auto! pārstāvis pie sava 30 gadus vecā Citroën ticis pavisam nesen, tāpēc ar lepnumu gatavs izrādīt unikālo ieguvumu. Šis 80. gados populārais auto bijis pirmais masveidā ražotais Citroën, un desmit gadu laikā saražoti teju 2,5 miljoni šādu spēkratu.
Jānim Rozem patīk automašīnas, ar ko dizainers mēģinājis ko pateikt. Lai arī Citroën BX izskatās kā zīmēts ar lineālu un tam ir pavisam vienkārša virsbūve, šis ir spēkrats ar īpašu stāstu. Izrādās, ka tā autors ir leģendārais Marcello Gandini, kura kontā ir arī BMW, Lamborghini un citu novērtētu spēkratu dizains.
"Citroën BX" sver tikai 950 kilogramus, tam ir oriģinālais motors un hidropneimatiskā piekare. Paulam Timrotam ir iespēja izmēģināt, kā tā darbojas un vietā ir jautājums – kādēļ šāds risinājums izmantots tik reti. Pauls dodas izbraucienā un atzīst, ka šī ir kungu mašīna ar augstu komforta līmeni, bet visa stūres pastiprinātāja enerģija uzdāvināta bremžu pastiprinātājam.
Kāpēc pneimatiskā piekare autoindustrijā tomēr nav bieži sastopama un vai mūsdienās vēl kādreiz piedzīvosim auto, kas apmetīs dizaina kūleni, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā.
Šajā Ātruma cilts sezonā Pauls Timrots un raidījuma komanda turpina meklēt ātrumu, piedzīvojumus un interesantus sarunu biedrus. Ātruma cilts katru ceturtdienu skatāma arī LMT Viedtelevīzijā, lietotnē LMT Straume un internetā. Skatītāji aicināti piedalīties Twitter sarunās ar tēmturi #ĀtrumaCilts.