Runājam starp Eiropas čempionāta sezonas pirmo un otro posmu. Pirmais tev izvērtās negaidīti neveiksmīgs – tam galvenais iemesls bija tehnika vai piedzīvoji vienu neveiksmi pēc otras?
Domāju, visprecīzākais raksturojums būtu, ka pēc pirmajā kvalifikācijā ciestās neveiksmes, kurā neizturēja tehnika, salūstot stūres stienim, turpinājās ķēdes reakcija. Tik, cik šoreiz vienās sacensībās bija neveiksmju, iepriekš esmu piedzīvojis 2–3 gadu laikā kopā.
Daudzi varbūt to nav piefiksējuši, bet, kaut arī brauc ar jaudīgo Supercar mašīnu, šosezon tu startē nevis pasaules čempionātā, bet paralēli notiekošajās Eiropas meistarsacīkstēs. Kāda ir atšķirība?
Milzīgas starpības nav, mašīnas ir ļoti līdzīgas, bet to ātrumus salīdzināt grūti, jo trase mainās pēc katra brauciena. Eiropas ieskaitē sastopami vairāki braucēji, kuriem ir ļoti labi starti, bet trasē viņi bieži nav tik ātri. Tāpēc Eiropas sacensības regulāri izvēršas interesantas, jo sportisti ar nedaudz mazāk jaudīgiem motoriem paņem labākus startus, bet pēc tam trasē taisa pigorus. Mūsu sezonas ievadā Zviedrijā bija 24 mašīnas un vairāk nekā desmit no tām kādreiz startējušas pasaules čempionātā. Tur ir ļoti laba tehnika – gan vecās mašīnas no Peugeot rūpnīcas, ar kurām braukuši Hanseni, Lēbs un vēl citi, gan Volkswagen, kas pirmajos gados brauca pasaules čempionātā, bet tagad pārgājuši uz Eiropu. Mašīnas tur tiešām ir ļoti, ļoti spēcīgas, un arī šajā līmenī strādā pie to attīstīšanas. Jau no paša sākuma bija skaidrs, ka viegli nebūs, bet to, ka pirmās sacensības iegriezīsies šādi, galīgi nebiju plānojis.
Tad nav tā, ka Eiropas čempionātā sastopamas tikai pāris gadu vecas mašīnas, kuras vairs nav pietiekami labas pasaules čempionātam?
Es braucu ar 2018. gadā būvētu automašīnu, bet mans komandas biedrs Andrēass Bakerūds – ar 2021. gada mašīnu. Par citiem man grūti teikt – dažas ir svaigas, dažas nedaudz vecākas. Tomēr, cik dzirdēts, jau tiek būvētas mašīnas nākamā gada Eiropas čempionātam un izskatās, ka tad tas būs ļoti spēcīgs.
Visu sarunu lasiet žurnāla Sporta Avīze septembra numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!