Princis troni neieņēma
Ņemot vērā, ka Orē ir tikai nepilni 1500 iedzīvotāju, apmeklētāju skaits bija iespaidīgs, jo sasniedza pāris tūkstošu. Galvenajām sacensībām notiekot tumsas stundās, īpaši efektīgi izskatījās gaismas tehnikas izmantošana. Katru sportistu sadursmi trasē līdzjutēji sagaidīja ar ovācijām, smagus kritienus un triecienus apmalēs - ar šausmām acīs un smagām nopūtām. Pasaules elites braucējiem un vietējiem sportistiem pēc finiša neklājās viegli atkauties no autogrāfu tīkotājiem.
Pirmajos divos sezonas posmos triumfēja kanādietis Kails Kroksels. Arī Orē viņš bija viens no galvenajiem favorītiem. Uzvaras gadījumā Kroksels priekšlaikus nodrošinātu sev pirmo vietu kopvērtējumā, taču kārtējo reizi pierādījās, ka šajā sporta veidā izteikt prognozes ir gandrīz neiespējami. Sešpadsmitdaļfināla barjeru nepārvarēja kopvērtējuma otrās vietas īpašnieks vācietis Fābians Melss, pusfinālā krita līdz šim neuzvarētais K. Kroksels, taču brāļa neveiksmi izmantoja Skots Kroksels. Pēdējo divu gadu čempions soms Artu Pihlainens pārliecinoši uzvarēja visos savos braucienos un bija līderis finālbraucienā, taču īsi pirms finiša zaudēja līdzsvaru un palika otrais.
Latvieši kā pa kalniem
Latvijai gan ir tikai viena dalībnieka kvota, bet Orē pasaules čempionāta posmu debiju piedzīvoja Viesturs Rauza, kurš saņēma wild card jeb īpašo ielūgumu. Apbrīnu par to, cik ātri visu apgūst Rauza, neslēpa arī nu jau ilggadējais Latvijas līderis Armands Tripāns. «Čalim ir iekšās. Viņš krīt un gāžas, bet nekad nepadodas un cīnās līdz galam. Turklāt viņam ir labs starta ātrums,» Rauzas trumpjus nosauca Tripāns. Starta ātrums Zviedrijas trasē bija ļoti svarīgs labākas pozīcijas izkarošanai pirmajā virāžā, pēc kuras sekoja trases ātrākais posms. Ja kāds sportists Orē pēc pirmajām divām virāžām izvirzījās kaut vai divu trīs metru vadībā, panākt un apsteigt viņu vairs nebija iespējams un atlika vien cerēt uz brauciena līdera kļūdu.
Savā 1/32 finālbraucienā Rauza startēja labi, taču pieredzes trūkums lika sevi manīt. Individuālajos braucienos sīkstais latvietis jau bija piešāvis kājas, bet cīņa par vietu trasē vēl ar trim sportistiem bija jaunums. Divi klupieni, un pēdējā vieta braucienā. Tripāns savā braucienā bija nomināli otrais spēcīgākais, taču starta ātrums bijušajam hokeja aizsargam nav tas labākais, tāpēc pēc sākuma virāžām viņš noslīdēja uz pēdējo vietu. Šķita, ka nākamajā kārtā vairs neizdosies iekļūt, taču divi no priekšā braucošajiem konkurentiem vienlaikus nokrita, un Armands to izmantoja, atlikušajā trases daļā braucot droši un neriskējot ar otro vietu. Otrajā kārtā viņš zaudēja konkurentiem jau startā - bez variantiem trasē kādu apdzīt.
Drošāk nebremzējot
«Sniega dēļ neizdevās realizēt iecerēto - Zviedrijas posma trasei teorētiski vajadzēja kļūt par visu laiku ātrāko, bet praksē redzam, ka tā ir lēnāka nekā iepriekšējā posmā Nīderlandē. Snigšana apgrūtina ledus kvalitātes uzturēšanu,» Ores trasi novērtēja sacensību testētājs Klaudio Kalouri. Taču lēnāk nebūt nenozīmē vieglāk. Taisni otrādi - sportistiem uz slikta ledus neklājās viegli noturēties kājās. Galu galā arī 60 kilometru stundā ir gana pieklājīgs ātrums, ja esi uz slidām. Kalouri atklāja, ka lielākajā daļā trases drošāka braukšana ir nebremzējot. Pieņemts uzskatīt, ka vislabāk piemēroti šīm sacensībām ir hokejisti, taču Kalouri to kategoriski noliedz. «Daudz bijušo un esošo hokejistu ir mēģinājuši nobraucienu, taču visai reti ar tūlītējiem rezultātiem. Nesen nobraucienu pamēģināja kanādiešu kalnu slēpotājs, kurš, kā jau kanādietis, prot arī slidot. Man viņam nekas nebija jāskaidro - viņš pats visu uzreiz saprata! Te nepietiek tikai ar slidotāja vai tikai ar slēpotāja iemaņām, te nepieciešams vairāku dažādu iemaņu komplekss.»
Dāniju pārstāvošais latvietis Dāvis Paipa, uzzinājis savus pretiniekus pirmajā izslēgšanas turnīra kārtā, atklāja, ka plāno iesaistīties fiziskā cīņā ar konkurentiem. «Mēģināšu noteikumu robežās cīnīties par labāku trajektoriju, jo uz labāku ātrumu nevaru cerēt.» Tiesa, kvalifikācijā uzrādītie rezultāti lika šaubīties, vai Paipam maz būs iespēja nonākt plecu pie pleca ar kādu no brauciena konkurentiem. Jau no pirmajiem metriem tie aizmuka no Paipas. Vadošā trijnieka savstarpējā cīņa un kritieni ļāva latvietim uz brīdi pat izvirzīties otrajā vietā, taču viņam nelīdzēja arī kontakta cīņa, un jau trases vidusdaļā Paipa bija spiests izkārt balto karogu - ķiveres aizsargrežģis atvērās, un ar tādu sacīkstes turpināt nedrīkstēja.