Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Sastrēgumu stress aug

Rīdzinieka joks par satiksmi vasarā: «Kad braucu ar mašīnu, neciešu stulbos gājējus, kad eju kājām, nemīlu agresīvos braucējus, bet neatkarīgi no tā, braucu vai eju, velosipēdisti kretinē visu laiku; saviesušies nejēgā, diemžēl saprātīgo velosipēdistu skaits palicis konstants, izšķīdis masā!» Vasaras periodā arī Kalnciema un Alīses ielas krustojumā velosipēdisti ir bieži viesi un papildu slogs nevaļīgajiem autobraucējiem, jo lielā skaitā dodas uz netālo Kalnciema kvartālu, kas pēdējā laikā kļuvis par svarīgāko kultūras notikumu norises vietu Daugavas kreisajā krastā!

Noguruši sastrēgumā

Šoreiz apskatāmais krustojums patiesībā nav tik īpašs, lai izpelnītos plašāku rezonansi. Kalnciema un Alīses ielas tikšanās vieta ir elementārs T veida krustojums, kur neliela rajona nozīmes šķērsiela savienojas ar maģistrālo satiksmes artēriju. Līdzīgu situāciju var vērot gan Grīziņkalnā, kur Zvaigžņu, Vārnu un Lauku iela līdzīgi savienojas ar Tallinas un Pērnavas ielu, vai Juglā, kur vairākas vietējās nozīmes ielas izgriežas uz Brīvības ielu. Atšķirība ir tikai satiksmes organizācijā.

Brīvības ielā kā jau galvenajā Rīgas satiksmes artērijā visi šķērsojumi nodrošināti ar luksoforiem, bet Grīziņkalnā ir nedaudz mazāka satiksmes intensitāte. Problēma - Kalnciema un Alīses ielas T «krustā» neizbēgami un neglābjami bīstamas situācijas rodas darba dienu rītos, kad virkne īpaši attapīgu Iļģuciema, Imantas un pat Zolitūdes iedzīvotāju, noguruši no stāvēšanas sastrēgumā, lai sagaidītu savu kārtu uzbraukšanai uz Vanšu tilta un šķērsotu mūsu likteņupi Daugavu, beidzot nonāktu tās labajā krastā, kur atrodas viņu darbavietas, dodas meklēt apkārtceļu. Parasti no Slokas ielas viņi nogriežas Mārtiņa ielā, tad pa Baložu ielu sasniedz Kristapa ielu un no tās iegriežas Alīses ielā, lai šīs nelielās ieliņas savienojumā ar Kalnciema ielu veiktu kreiso pagriezienu centra virzienā.

Pārdrošie korķu veidotāji

Te nu arī atklājas problēma visā spilgtumā. Kalnciema iela - vairāk nekā piecus kilometrus garā maģistrālā artērija - ir viena no divām (otra ir Kārļa Ulmaņa gatve), pa kuru galvaspilsētā iebrauc visi Kurzemes pusē dzīvojošie piepilsētu, mazpilsētu, ciematu, kā arī, protams, Jūrmalas iedzīvotāji. Nav jābūt ne gaišreģim, ne astrologam, lai saprastu, ka laika posmā no pulksten 7.15 līdz 10.30 Kalnciema ielas blīvā satiksme vairāk atgādina nervozu stāvošu spēkratu čūsku, kas signalizējot īsiem pārbraucieniem virzās Vanšu tilta virzienā.

Šajā situācijā ļaudis, kas šķērso trīs joslas un cenšas iespraukties starp mašīnām, cerot uz citu pieklājību un labvēlību, jāuzskata ne tikai par pārdrošiem, bet drīzāk gan nedomājošiem satiksmes korķu veidotājiem. Viens otrs pārāk nocieties subjekts to dara ja ne ar japāņu kamikadzes «banzai» saucienu uz lūpām, tad bruņojies ar kārtīgiem trīsstāvīgajiem vārdiem. It kā tie, kas brauc pa galveno - Kalnciema ielu, būtu vainīgi viņa darba kavēšanā un citās likstās. Braukšana krustojumos ir viens no bīstamākajiem posmiem ceļu satiksmē. Tāpēc autovadītājam jābūt vispusīgām un pilnīgām zināšanām par drošas braukšanas pamatiem. Tas varbūt tā ir teorijā, bet praksē ne viens vien rīdzinieks brauc pārdroši.Traki!

Aizliegt vispār

Tiešām, ja apdomā visus «par» un «pret», šāds solis - aizliegt pagriezienu - liekas daudz loģiskāks! Mīļā miera labad taču braucējs var turpināt ceļu pa Kristapa ielu līdz Melnsila ielai, tad Kapseļu ielai, no kuras, nogriežoties uz Baložu ielu, vēlāk var uzgriezties uz Kalnciema ielas. Nelaime tikai tā, ka tur atkal būs satiksmes «korķi», atkal būs citi autovadītāji! Bet gribas taču būt gudrākam, labākam un ātrākam nekā citi!

Īsi pirms raksta pabeigšanas uzzināju, ka no Alīses ielas uz Kalnciema ielu kreisais pagrieziens esot aizliegts darba laikā. Aizbraucu, pārliecinājis, ka tā tiešām ir. Tomēr braucēju sirdsmieram, mans ierosinājums ir kreiso pagriezienu no Alīses uz Kalnciema ielu aizliegt vispār, atstājot tikai labo pagriezienu, kas ved Jūrmalas virzienā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Laikraksts Diena uzņēmies iniciatīvu apzināt vecas un jaunas ķibeles ielu uzturēšanā un satiksmes organizācijā. Kopīgi atklāsim bīstamus krustojumus, kuros trūkst luksoforu vai satiksmes drošībai vitāli nepieciešamo brauktuves marķējumu. Saiknē laikraksts un lasītāji atgādināsim, ka ceturtā vara tomēr ir spēks saimnieciskas attieksmes un kārtības ieviešanā!
Būsim priecīgi, ja sūtīsiet vēstules Aldim Bitem uz e-pastu: [email protected]

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?