Braucot prom no Rīgas centra, satiksmes «korķiem» būtu jāmazinās. Diemžēl galvaspilsētas svarīgākā satiksmes artērija Brīvības iela virzienā uz Juglu ir «korķu» pārpilna.
«Ļoti bieži sastrēgumi veidojas Krustabaznīcas ielā virzienā uz Brīvības ielu. Iemesls ir ilgi aizvērtā dzelzceļa pārbrauktuve. Kad tiek atvērta pārbrauktuve, visi turpina ceļu. Tikai sastrēguma «uzsūkšanos» kavē tuvu izvietotie luksofori, kas darbojas katrs par sevi, un bieži rodas situācijas, kad, braucot no pārbrauktuves puses, Ropažu ielas krustojumā deg atļaujošais signāls, bet ceļu nevar turpināt, jo Brīvības ielas krustojuma luksofors nav ļāvis iepriekšējiem braucējiem nokļūt Brīvības ielā. Vajag saskaņot abus luksoforu darbības režīmus. Vēl būtiska problēma ir gājēju pārejas, kas atrodas abās Krustabaznīcas ielas pusēs. Aptuveni 90% autovadītāju, kas izbrauc no Krustabaznīcas ielas, nogriežas pa kreisi virzienā uz Juglu, tāpēc viņiem ir jāpalaiž gājēji, kas šķērso Brīvības ielu. Rezultātā no Krustabaznīcas ielas vienā luksofora ciklā izbrauc tikai trīs četras automašīnas,» izklāsta lasītājs Aivis un iesaka likvidēt regulējamo gājēju pāreju Brīvības ielā pie Krustabaznīcas ielas (virzienā uz Juglu).
Bruņojies ar pacietību, nostājos vērot Brīvības un Krustabaznīcas ielas krustojumu un secināju, ka novērojami saskan ar lasītāja izklāstīto. Krustabaznīcas ielā kā piltuvē nonāk visa satiksme, kas, vēloties apbraukt Brīvības ielai tradicionālo transporta drūzmēšanos Rīgas centrā, virzās pa klusajām Brasas, Mežaparka un Čiekurkalna ieliņām.
Ņemot vērā, cik daudzskaitlīga un intensīva ir satiksme, kas pēdējos gados virzās pa Krustabaznīcas ielu, jāpiekrīt, ka izmaiņas nepieciešamas. Sāpīgi vērot, ka, luksoforā degot zaļajai gaismai, auto nespēj šķērsot Ropažu ielu, jo Krustabaznīcas iela līdz Brīvības gatvei ir pārblīvēta ar transportu.
Grūti teikt, vai pietiks ar gājēju pārejas likvidēšanu. Simpātiskāks šķiet projekts, ko plāno Rīgas domes Satiksmes departamentā: paplašināt Krustabaznīcas ielas brauktuvi virzienā uz Brīvības gatvi, izveidojot divas braukšanas joslas, virzienā uz Mežaparku - vienu. Jautājums vienīgi - cik drīz mēs piedzīvosim šī projekta realizāciju?